8 Ağu 2011

Yarık Damak Ameliyatı

    Yaşananlardan ve duygulardan bahsetmemeye karar verdim.Kurbanlık koyun gibiydik sadece ailecek.Yanımızda destekleriyle bizlere güç katan öncelikle ailelerimize,arkadaşklarımıza ; sonra dua ve yine tanıdık tanımadık bütün arkadaş dost ve akrabalarımıza sonsuz teşekkürler.Sonuç mu ; damağımız tamamen kapandı...
   *25 Temmuz 2011 önce doktorumuz Figen Özgür kontrol etti.Ameliyatı isteyip istemediğimizi sordu ve yatış kararı verdi.
   *Hakkını ödeyemeyiz Süreyya ablamız sayesinde özel odamız oldu.En güzeli Emrah hep yanımızdaydı.
   *Ameliyat öncesi,kasık kanı alındı, ciğer filmi çekildi ve kbb muayenesi yapıldı.Kbb den iki kulağınada tüp takılması kararlaştırıldı.
    *Ameliyat saati olarak sabah 7:30 verildi.Gece 01:00dan itibaren aç kalması önerildi.(erken yedirdiğimi düşünen hemşireyle münakaşamı unutamayacağım.)
    *Sabah saat 08:00da Bora'mı yeşil ameliyat önlüğüne sarıp kucağımda ameliyathanedeki asistana emanet ettim.
   *Ameliyat yıl gibi sürdü.Ailelerimiz dışında Filiz ve Pınar Taşal ve Pınar Aktaş yanımızdaydı.
   *10:20 de Bora ayılma odasına alındı ve 11:20 de ameliyathaneden çıktı.
   *Beraberce odaya çıktık.Şaşkın oğlum hiç ağlamamış(asistan doktor bunun için Bora'yı tarihe yazdı ve sürekli ısırdı durdu.),öylece etrafa bakınıyor.
    *Kollar bağlı , dil dikili , ayakta damar yolu açılı ve diğer ayakta da nabız ve oksijen ölçüm aparatı.Görülmek istenmeyen ve sanırım unutulmayacak olan...
   *İlk gün genelde uykuyla geçti.en zoru serumu çıkarıp sıvı vermek zorunda olmam , hemşireler tarafında sıvı vermeye zorlanmam ve Bora'nın ısrarla ağzını açmaması.
  *ilk gün rejim 1 dedikleri sadece su ve meyve suyu , ikinci gün ise bunlara ek olarak iyice sulandırılmış mama verdik.
  *Her yediğinden sonra mutlaka su verilmeli.(Dikişleri temizlemek için)
  *Dil ipi ertesi gün açıldı.
  *Tabi Bora çok sıkıldı ve oyalamak zor oldu.Bunun için sürekli koridorda gezindik.Gezdikçe daha da şükrettik,tahmin edemeyeceğiniz sorunlar var çözüm bekleyen.
  *İlk gün dudak yarığı ameliyatı olanlar çıktı fakat biz bir gün daha kaldık.
  *Perşembe günü saat 16:00 gibi çıktık.Sanki hapisten çıkar gibi özgürlüğe koşar gibi.
  *Bol sulu olan herşey serbest ama pütürsüz ve tanesiz olacak.En kötüsü biberon yok.
  *Bir hafta sonraki kontrolde biberon serbest oldu ve çorbalara muhallebilere başladık
  *Bugün ( 8 Ağustos ) kontrolde emziğede izin geldi.Ayrıca dikişler düşmeye başlamış.
  *Hastane arkadaşımı (Kırıkkaleli) gördüm bugün.Göktuğun dudağı çok güzel olmuş gerçekten mucize.Bir de Umutcan vardı Mardinden.O da hem dudak hem damaktı.
  Şunu söylemeliyimki Figen Özgür gerçekten mükemmel bir doktor.Dudak ve damak yarığı konusunda bir numara bence.Birçok profösörü görmek,randevu almak mümkün değilken o hastalarıyla o kadar ilgileniyorki.Ayrıca çalışanları ve asistanlarıda gerçekten kendisi gibi.Önce Allah'a sonra Figen Hanıma emanet ettik ve sonu anlatılamaz mutluluk.
  Zor oldu ama çok şükür sonu iyi  oldu.Bugün kontrole gittiğimizde annelerin yüzündeki endişeyi ne kadar yumuşatmaya çlışsamda biliyorum yaşarken zor.Ama çözümsüz değil.Sadece bir kusur , ömür boyu sürecek bir rahatsızlık değil.Şimdi benim oğlum iyi şükürki darısı tüm derman bekleyen yavrulara....

104 yorum:

  1. Allahım bizlerede yardım etsin benim EGEM de biran evvel sağlığına kavuşsun BORAKUSU gibi kocaman tatlı bal olsun.Defalarca okuyorum Semiha hanım yazılarınızı hem gülüyorum ağlıyorum.Hayal ediyom EGEMIN BORAKUSU gibi olduğu günleri fotolarına bakıyorum BORAKUSUNUN çok güzel maşallah. Allahım onu tüm kötülüklerden korusun hep yüzü öyle gülsün.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Denizli den yazıyorum. Bizim bebeğimizde de hem damak hem dudak yarığı var. Sizinki irtibata gecmek isteriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Adlarımız Niyazi ve Derya Duran. Oğlumuzun yarık damak olduğunu öğrendikten sonra web de araştırma yaparken rastladık size. Bilimsel verilerden ziyade bu durumu bilfiil yasamış birinden duymak daha mantıklı geldi bize.
      Öncelikle büyük gecmis olsun,umarız cocuğunuz sağlıklı ve sihhatlidir. Yarın size mail adresimizden bebeğimizin fotograflarını paylaşmak istiyoruz. Sizin oğlunuzda nasıl bir durum vardı bizim oglumuzdaki durumun ciddiyeti hakkında yorumunuzu rica edeceğiz.

      Doktorunuz Figen hanım anladığımız kadarıyla I'sinde başarılı. Doktorunuz hakkında da bilgi rica edeceğiz.

      Saygilarimizla
      Niyazi&Derya

      Sil
    2. merhaba ben izmirde yasıyorum çift taraflı yarık damak dudak doğan kızım var. izmirde önerebileceğiniz dr var mı

      Sil
  3. merhaba ben irmak benim oglumdada damak yarigi var ve sizinle irtibata gecmek istiyorum bunu bizzat yasayan biri olarak tecrubelerinize ihtiyacim var oglum 6 aylik ve yakinda ameliyata giricek size ulasabilecegim bi mail aderesiniz fln varmi mesajimi yanitlarsaniz cok sevinirim benim mailim (irmak.patlar@hotmail.com)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mailden cevap yazdım aramıza hoşgeldiniz..

      Sil
    2. hosbulduk irmak ben mesajimin ulastigina sevindim ama herhangi bir mail gelmemis tekrar tekrar kontrol ettim mailllerimi gelen bi mesaj yok.(irmak.patlar@hotmail.com) mail adresim yada ben size ulasayim simdiden tesekkurler

      Sil
  4. merhaba,
    gezinirken yazınıza rastladım. benim kızımda bir ay önce damak yarığı ameliyatı oldu. herşey güzel geçti çok şükür. geçen hafta kontrole gittiğimizde bir sorun olmadığını 3 ay sonra delik oluşup oluşmadığını kontrol etmek için tekrar gitmemiz gerektiğini söylediler. siz böyle bir problemle karşılaştınız mı? biraz korktum açıkçası olur mu diye...
    GAMZE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim oglumda 25subatta ameliyat oldu ama yarik tekrardan acildi 1sene sonra tekrar operasyon gecirnesi gerekiyormus. eger gorusmek istersen bana irmak.patlar@hotmail.com adresinden ulasa bilirsin.

      Sil
    2. Merhaba Gamze ; Benim oğlumda açılma olmadı şükür.Ancak kontrollerin aksatılmamasında fayda var bence.Irmakcım çok şaşırdım.Numaran varmıydı bende aramak isterim.

      Sil
    3. Merhaba benim oglumda aynı boragibi arka küçük dilide kapsayan biyarik la dogdu yaklaşık 2ay oncede ameliyat oldu ama okadar endiseliyimki neolur tecrübe nizden faydalanmak isterim nasıl konusma konusunda biprobleminiz oldumu nebekliyo bizi irtibata gecerseniz cok sevinirim burda yazipda şifa bekleyen herkeze cok geçmiş olsun

      Sil
  5. merhaba arkadaşlar herkese çok geçmiş olsun diyorum

    benim kızım da dudak damak yarığı ile doğdu.

    ilk başta çok korkmuştuk ne yapacağımızı bilememiştik çok şükür dudak ameliyatı başarılı geçti.

    ameliyat cerrahpaşada oldu. çok da mükemmel oldu. hastanenin yatakları hariç herşey mükemmeldi özellikle doktorların ilgisi.

    şuan damak ameliyatını bekliyoruz. 3 temmuzda

    yazınızda okuduğum dilini dikmişler dediğiniz nereye dikmişler çok merak ettim dil ipi nasıl bir şey oluyor

    küçük dilde de yarık varmıydı siz de .

    şimdi yeniden endişeli bekleyiş sardı sanırım herşey yolunda giderse bir haftada düzelen bir cerrahi operasyon söz konusu .

    bebeğinizin şuan ki durumu nasıl umarım çok iyidir.

    sesleri çıkarması ağlaması normal mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldniz aramıza:)Öncelikle çok geçmiş olsun.Umarım damak ameliyatı da başarıyla neticelenir.ağzı açık kalması gerektiği için dil dikilmişti.Yalnız her doktorun tarzı ffarklıdır herkeste olacak diye birşey yok.Küçük dilde yarıktı evet.Şu an oğlum şükürler olsun çok iyi.Konuşma ve dişlerde hiç br problemi yok.Dilerseniz mailden ulaşabilirsiniz.Sevgiler.Sağlıcakla kalın.

      Sil
    2. Merhaba bebeğinizin son durumu nasıl ?

      Sil
  6. kayseriden yazıyorum.8 yaşında çift taraflı dudak açıklığı olan damağı tamamen olmayan oğlum var.daha doğrusu vardı.özüm eren oğlumun ismi ilk ameliyatı 72 günlükken dudağı dikildi.sonra damak kapatılmaya çalışıldı 2 defada damaktan oldu henüz kapanmadı.tabi kulaklarına biriken sıvıdan dolayıda tüp takıldı.şuan konuşmasında biraz problem var.bazı harfleri asla kullanamıyo yarık damak doğanlar.lütfen sabırlı olalım eminim herşey güzel olacak.8 yılda bir çok doktor tanıdım hepsi de mükemmeldi.özüm eren rabbimin bana en güzel hediyesi.herkeze geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kayseride hangi dr goturdunuz suan bnide hbrdar edermsnz

      Sil
    2. Bizde Kayseri’de fakültede yaptırdık bizimki yumuşak damak yarığı idi ancak bir ay sonraki kontrolde açıklık olduğu söylendi tekrar bizi bekleyen süreçler neler acaba bilgilendirir misiniz

      Sil
  7. Merhabalar arkadaşlar...
    Ben iki hafta önce üst çenemden bir ameliyat oldum. Bilmiyorum duydunuz mu doğuştan (damak dudak yarığı) hastalığı ile doğdum bu zamana kadar damaktan dudaktan ve burundan olmak üzere pek çok ameliyat geçirdim ve bu ameliyatların neticesinde yüzüm gayet güzel bir görüntü aldı ancak bir sorun vardı ki dişlerim. Dişlerim için gerekli olan tedavi şekli sizlerinde bildiği üzere ortodonti tedavisi ve bunun tedavisine bir an önce başlamam gerektiğini fark ettiğim anda hastahane araştırmalarının sonucunda en son kararı İstanbul'da tedavi görmeye karar kıldığım YEDİ TEPE DİŞ HASTAHANESİ ve DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİNE' ne yıl 2008 de başvurdum. Beni üst çene ameliyatına hazırlama süresi (damak dudak yarığı) hastalığımın da olması nedeniyle 2013 yılına kadar sürdü ve halen da sürmekte. Tam 5 senedir ağzım hapis durumda. 26 temmuz tarihinde üst çenem KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ ARAŞTIRMA ÜNİVERSİTESİ' nde görev yapmakta olan başarılı Doç. Dr. HAKAN AĞIR tarafından gerçekleştirildi ve çok başarılı geçti çok şükür.
    Gelelim ameliyat sonrasına; Ameliyathaneye giriş ile çıkış saati arasında tam yedi saat vardı. Yani doktorların ameliyat sırasında dinlenme süresi vs. ameliyat yedi saat sürdü. Ameliyattan tan sonraki acılarınızın başında ameliyat sırasında mideden aşağıya kan vs. girmesin diye yerleştirilen hortum ve narkozun etkisiyle ilk arzu ettiğiniz Allahın bizlere lütuf ettiği mükemmel içecek olan SU' yu arzu ettim ama doktorların yasak getirmesiyle 24 saat boyunca hiçbir şey yeyip içemedim. Ameliyatın hemen sonrası yakınlarınıza yani refakatçılarınıza buz uygulaması konusunda büyük iş düşüyor sürekli ameliyat bölgesine boynunuza yani kafanızın her yerine 24 saat buz uygulaması yapacak refakatçılara ihtiyacınız var (buz uygulaması ne kadar güzel ve özenli yapılırsa şişliklerinizin oranı da o kadar iyi durumda olur). 24 saat geçtikten sonra artık kaçınılmaz şişliklerinizle beraber iyileşme yolunu giriyorsunuz. 24 saat sonra artık ieftali suyu, kayısı suyu çorba gibi yoğunluğu fazla içecekler yerine vişne ve elma suyu gibi bardaktan bakıldığında karşıyı görebileceğiniz türden içecekleri içmenize izin veriliyor ve artık besleyici serum eşliğinde taburcu olmayı bekliyorsunuz. Benim damağımda olan yarık nedeniyle ve çenenin ileri alınması sonucu ortaya çıkan boşluğun kapanması amacıyla geft uygulaması yapıldı( kalca kemiğimden ) kemik alındı ve boş olan yerlere yerleştirildi bu nedenle tabucu olmam 6 gün sürdü. Taburcu olduktan sonra sadece vişne ve elma suyu gibi sularla ve besleyici olan serum olmadan 5 gün daha aç durmak zorunda kaldım. Açlıktan kaynaklanan nedenle vücut ısısını ayarlayamadığım için sanırım uyuyamadım. Her uykuya daldıktan 15-30 dakikada bir kötü veya iyi bir rüya ile ve aynı zamanda yoğun bir ter ile her seferinde uyandım. Hayatımın en uzun on günü diyebilirim. 10. gün sonunda ortodonti doktorumun artık dişlerinin arasından geçirebildiğin tüm sıvı içecekleri içebilirsin deyinceye kadar bitik durumda idim( çünkü dişleriniz ameliyat günüden itibaren çok sayıda lastik ve braketler ile birbirine kenetlenmiş durumda ağzınızı açmanız imkansız). Artık iyileşme süresinde önemli bir adım atarak çorba, yoğurt, puding, ayran,süt, meyve suyu gibi sadece sıvı içecekleri içmeye baladım.Bu durum iki hafta daha sürecek iki hafta sonra lastikler çıkacak nasipse. Hamd olsun Allah'a ki iyi durumdayım.

    YanıtlaSil
  8. Sizlere tavsiyem o dur ki;

    Sakın sevmediğiniz meyve sularını içmeyin yoksa benim gibi yatağınızı boydan boya istifra ile kaplarsınız. Bunun yerine sevdiğiniz meyve sularını şeffaf olmak kaydıyla sıkabilir veya kurutulmuş meyveleri kaynatarak hoşaf halinde tanesiz bir şekilde içebilirsiniz.
    Sabırlı olun Allah sabredenlerle beraberdir.
    Eğer damak dudak yarığı hastalığı ile doğmamışsanız benim ameliyatımın süresi ve iyileşme süremi baz almayınız.
    Geçekten zor bir ameliyat ama zor olduğu kadar aynaya baktığınıza gülüşünüzün değiştiğini görmek kadar da mükemmel bir sonuç.
    Birde doktorlarımı ve tedavi gördüğüm hastaneleri tavsiye ederim.

    Bugün 16. gün bugün ramazan bayramının üçüncü günü bu mesajı bugün okuyanların bayramını kutlarım bayramdan sonra okuyacak olanların ise geçmiş bayramınız mübarek olsun ve bu ameliyatı geçirecek olan tüm kardeşlerime de ameliyat sonrasında sağlığı açısından bir bayram havası geçirmesi dileğiyle.. Allah yar ve yardımcınız olsun...

    Sanırım yazım biraz uzun oldu ama baştan sona kadar okuduğunuzda yararı olacağını sanıyorum. Bir yararım da dokunduysa ne mutlu bana.

    Aklınıza takılan hangi bir soru olursa bdemirkan@gmail.com adresine meil atabilirsiz. Elimden geldiğince yanıtlamaya çalışırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem hoşgeldiniz hemde çok geçmiş olsun.sanırım geç kalınmış bir tedavi sürecindesiniz.verdiğiniz bilgiler mutlaka birilerinin işine yarayacaktır.ancak blogda daha çok bebek hastalara ilgili iletişim gerçekleşmişti şimdiye kadar.bunu söylemekte yarar var.okuyucular yaş durumuna dikkat etmeli.tekrar teşekkürler.sağlıcakla kalın.

      Sil
    2. Borakusu bnm bebgım yenı amelıamelıyet oldu ama beslememıorum sen nasıl beslemıstun yutmuoyo mamayı bna grrı donermısınz seevnrım cok uxgunum tahanın annesıyım 05423107613bnde aynı hemsıreler ver dıo yutmuo cok aglıo

      Sil
  9. tekrar merhaba..

    uzun zamandır yazmak istiyorum. hem olur ya bu dertten muzdarip insanların yüreğine bir nebze olsun ferahlık sağlar diye.

    ramazandan bir kaç gün önce damaktan ameliyatımız yapıldı.

    öyle korktuğumuz gibi olmadı dudak ameliyatına nispeten daha kolay geçti.

    ameliyattan sonraki bir kaç gün berrak sıvılarla besleyip sonra normale döndük. hastanede bir gün kalıp evimize geldik.

    gönlümüze neşe veren rabbime şükürler olsun.

    şuan dikişler kapanıyor herhangi bir sorun yok. sadece ön diş arkında açıklık var. doktoru zamanla orası kaynayacaktır. beklenen olmazsa tekrar müdahale yapılır şimdilik durumu gayet iyi dedi.

    acaba diş arkındaki kaynama ne kadar sürer ortodontiye ne zaman gitmek gerekir.

    konuşma sıkıntısı çeker mi bilmiyorum. hüma bugun bir yaşına giriyor.

    tam bir sene önce bugun aramıza teşrif etmişti. Vallahi hayatımda ilk kez mutluluktan ağlamıştım. ve gözüme hiç görünmemişti bile yarık dudağı.

    canım bebeğim bugun senin doğum günün.

    tüm bebeklerimizin sağlıklı olması temennisi ile.

    ayrıca sormak istediğiniz bir şeyler olursa cevap vermekten memnuniyet duyarım...

    herkese selam ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun tez zamanda sağlığına kavuşsun Hümacık . Bu arada yaşında hayırlı olsun ömrü boyunca görüp göreceği sıkı tı tek bu kalsın inşallah,oğlumda ortodontiye gerek olmadı konuşmada biraz sıkıntı var seslerde değil ama genizden bi konuşması var.genelde 2yaşında başlatıyorlar ama soruna göre değişiyor tabi.sevgiyle kalın ....

      Sil
    2. merhaba ben izmirde yasıyorum çift taraflı yarık damak dudak doğan kızım var. izmirde önerebileceğiniz dr var mı

      Sil
    3. merhabalar.çok geçmiş olsun kızınıza.benim oğlum da aynıydı ama İzmir de bildiğim doktor yok açıkcası.

      Sil
    4. teşekkür ederim sizede geçmiş olsun

      Sil
    5. http://www.haberekspres.com.tr/yeni-dogan-bebege-dudak-yarigi-ameliyati.htm

      izmirdeki aynı durumda olan bir aile ilgili böyle bir haber yapılmış. Umarım faydası olur size de

      Sil
    6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  10. Merhaba biz Denizliliyiz. İzmir de Ufuk birkay ı önermişlerdi. Hocanın web sıtesınden araştırdığım kadarıyla burun estetıgı vb üzerine yoğunlaşmış gibi geldi. Ayrıca özelde operasyon yapıyormuş. 3 Eylül de Ankara da damak operasyonu geçirdi bebegımız. Dudak operasyonu da Hacettepe de olmuştu. Bebeğimiz maşallah iyi durumda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim sizede geçmiş olsun..

      Sil
  11. Merhabalar, öncelikle böylesine faydalı bir blog hazırladığınız için size minnettarım, internetteki bilgi kirliliğinden sıyrılıp, okuyanları oldukça aydınlattığınız için de. Şuan 23 haftalık gebeyim ve geçen hafta detaylı ultrasonda doktorum minik kızımda da tek taraflı yarık dudak anomalisi gördü. İlk günler sizin de tahmin edebileceğiniz gibi yıkıldık. Fakat şuan toparlanıp çözüm arayışları içindeyiz. Henüz doğum gerçekleşmediği için yarık derecesini de bilmiyoruz, ki doktor da net bir şey söylemiyor, hem dudak hem damak olabilir, ya da sadece bir tanesi olabilir diyor. Sizden ricam İstanbul'da tavsiye edebileceğiniz bir doktor var mı, ciddiyetin ne derecede olduğunu öğrenip içimizi rahatlatmaktan ziyade, erkenden nasıl önlem alabiliriz onun derdindeyiz. Yardımlarınızı bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. çok teşekkür ederim, mailinize yazdım.

    YanıtlaSil
  14. merhaba öncelikle hepinize çok teşekkür ederim umarım borada iyidir.

    bu arada asya hanım cerrahpaşayı tavsiye ederim. biz her iki ameliyatıda orada gerçekleştirdik hastanenin ortamı iyi olmasa da doktorlar birinci dereceden çok ilgili ve çok da iyi. orada semih bey var gönül rahatlığı ile tavsiye edebilirim mükemmel bir doktordur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar, teşekkür ederim bilgi verdiğiniz için. Rica etsem htcerd@gmail.com a doktor ile ilgili detaylı bilgiyi bana yazabilir misiniz?

      Sil
  15. Senem hanım geçmiş olsun.oğlumda konuşma sorunu yok şükür.olsada onunda çaresi var.mailden ulaşabilirsiniz

    YanıtlaSil
  16. merhabalar BORAKUSU benim oğlum on üç aylık 3 hafta önce damak yarığı ameliyatı olduk şimdilik iyi ameliyat basarılı gecti kontrollerimize gidiyoruz bi sorun yok benim sorum biberon olcaktı bize kesinlikle yasak denildi siz sanırım bi hafta sonra kullanmışsınız acaba kulanmamizda bi sorun olurmu yazınızı bugün okudum kontrolede bi hafta var doktora sormam acısından bide sizin oğlunuzunda kulağına tüp takılmışmıydı tüple bi sorun yasadınızmı v ene zaman düştü? cevaplarınız için şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba mailden cevap yazmıştım umarım ulaşmıştır

      Sil
    2. merhaba üzgünüm ama mail niz ulaşmadı

      Sil
    3. kusura bakmayın geç kaldım.mail ulaştı diye düşünüştüm.evet biz kademeli olarak başladık ama her doktorun ve her hastanın durumu farklıdır.Siz doktorunuzun önerilerini ciddiye alın bence.tüp takıldı iki kulağınada ve sorun yaşamadık.bir tanesi 2.5 yaşında düştü , diğeri hala duruyor.sevgiler

      Sil
  17. borakusu selam
    size ulasabilecegim mail adresi var midir?

    YanıtlaSil
  18. merhaba oncelikle cok gecmis olsun yazdiklarinizi defalarca okudum okudukca agladim okudukca umutlandim... 3 ay once dunyalar tatlisi oglum dunyaya geldi yarik damakla neler yasadigimi sizden daha iyi kimse anlayamaz herhalde size sormak istedigim bir kac soru var eger mumkunse mail adresinizi alabilir miyim

    YanıtlaSil
  19. Merhaba benim de yiğenim yarık damakla doğdu 5 yaşında 3 kez ameliyat geçirdi ama delik kapanmadı ankara da oturuyorlar tekrar ameliyat olması lazım bir doktor ameliyat yapalım ama büyük ihtimal olumsuz sonuç alırız demiş ne yapmalıyız ankarada bildiğiniz iyi doktor var mı cevap bekliyorum teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba Figen özgürden başka bildiğim doktor yok geçmiş olsun

      Sil
  20. Merhabalar,

    Öncelikle bu blogu oluşturduğunuz için teşekkürler. Size ve bora bebeğe çok geçmiş olsun. Sevimli minik inşallah şimdi çok sağlıklıdır. Siz atlatmışsınız darısı bizlere.

    Bizimde dudak dayarığımız var. Hocamız Figen Hanım. Ameliyat günümüz 15 Ocak. Ben farklı bir konuya değinmek istiyorum. Burayı okuyan arkadaşlara da yol gösterecektir. Sizin önerileriniz benim için çok önemli oalcak. Hastanede kalırken nelere ihtiyacanız oldu? Bebeğinizin rahat olması için neler kullandınız? Ben Çorum'dan Ankara'ya gideceğim. Oradan almaktansa buradan eksiksiz gitmek daha mantıklı geldi bana. Ben önden çıtçıtlı pijama, yakası geniş iç body uyku tulumu battaniye yüksekte yatması için yastık ( normalde kullanmıyoruz) süt sağma makinesi ve saklama poşetleri, mama kaşığı kasesi aldım. süt sağmak orada kolay mı saklamak için dolap bulabilir miyim aynı şeklilde ısıtmak için uygun ortam var mı . Kısacası hastane günlüğünüzü dinlemek isterim. İsterseniz size telefon edeyim. Ya da mail ile yazın. Yani iletişimin hangi yolu sizi oyalamadan kolay olacaksa ben için uygundur. bunları tecrübe etmiş bir anneyi dinlemek en doğrusu olur diye size başvuruyorum. Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba Asuman hanım.mail olarak cevap yazdım ama ulaşamadıysa mail adresinizle özelden ulaşabilirsiniz.sevgiler

      Sil
    2. ewet mailiniz gelmemiş. Mail adresimden cevap yazdım size. Teşekkürler

      Sil
    3. ben bu gmail olayını pek anlamamışım sanırım. bu şekilde size ulaşamayacağım. Siz şu an görünen benim gmail adresimin sonuna gmail.com yerine hotmail.com ekleyip yazınızı gönderirseniz çok sevinirim. teşekkürler

      Sil
    4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  21. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  22. Kardeşler merhaba.. Benim kızım 1 haftalık ve dudak yarığı ile dünyaya geldi.. Bilmiyorduk, ilk şoku atlattık ama çok şükkür bi sağlık sorunumuz yok..
    Şu günlerdeki kar fırtınaları biter bitmez araştırmalara başlayacağım ama bu sıkıntıyı yaşayan kişilerden hangi şehirde hangi hastane veya doktora müracaat edilebileceği konusunda tavsiyelerini istirham ediyorum.. Özellikle istanbulda uzman kurum ve doktor bilgisi olanlar paylaşabilirse minnettar oluruz..
    Email adresim: bsaerwa@gmail.com

    YanıtlaSil
  23. 6 gunluk kizimiz hastanede yogun bakimda yarik damak var,hortumla besleniyor.. Hangi asamalari izlemeli nereye gitmeliyiz ozel devlet? Bilgilendirirseniz cok sevinirim seyhan.mail@gmail.com mail adresim

    YanıtlaSil
  24. Merhabalar, geçen seneydi aylardan ekim, oğlum dünyaya gelmişti ve dünyanın en mutlu kadınıydım ben, sezeryanla doğum yapmıştım ve buna bağlı üç günlük yoğun bakım sürecimiz dışında her şey yolundaydı ta ki oğlumuzun damağında yarık olduğunu öğrenene kadar,hayatımın en sancılı günüydü o gün, kalbimin üzerine çöken o karanlığı anlatmam imkansız. o gün rutin doktor kontrolümüz vardı, hastaneye gittik, kontrollerimiz yapıldı herşeyin yolunda olduğu, herhangi bir sıkıntı olmadığı, bebeğin gayet sağlıklı olduğu söylendi bize.. Sevincim artıyordu bunları duyarken, kafama takılan birşey vardı sadece, oğlum nedense emmek istemiyordu, hani zamanla alışır belki diyerek istkrarlı bi şekilde devam ediyordum emzirmeye ama doymadığı için mama takviyesi yaptığımda oluyordu hiç istemeden... doktor, sezeryanlı doğumlarda sütün geç gelebildiğini, stresten uzak kalıp, bol bol su içmemin yararını, sütün zamanla artacağını, devamlı emzirmeye çalışmam gerektiğini, dilersem hastanenin emzirme hemşiresi ile de irtibata geçebileceğimi söyledi. Belki yararı olur, belki ben yanlış birşey yapıyorumdur diye emzirme hemşiresinin yolunu tuttuk eşimle, hemşire çok tatlı bi bayandı, bize öyle sıcak gülümsemişti ki... beni rahatlatan bir ilgiden sonra emzirirken yardımcı olmaya çalıştı ancak bebeğim kesinlikle emmek istemiyor ve uğraştıkça daha ağlıyordu, bende kahroluyrdum tabi bu durumda, hemşire bi ara bebeğimi kucağına aldı, biraz inceledi, birşey farketti ve bana farkettiği şeyi söylemeden tekrar bebeğimi kontrol eden doktorumuzun yanına gitmemizi istedi ve kendisi de bize eşlik etti... içimi garip bi endişe kapladı, ne olduğunu ölesiye merak ediyordum ve korkuyordum. hemşire bizden önce doktorun yanına girdi bebeğimle, içerde birşeyler konuştular ve sonra beni çağırdılar yanlarına, eşimle içeri girdik, doktor "sakın üzülmeyin annesi, bebeğinizin çift küçük dili var, bu bazen oluyor, herhangi bir sorun teşkil etmez, içiniz rahat olsun, hastanemizin kbb doktoruyla da isterseniz bir görüşün, o daha detaylı anlatacaktır size" derken içimde kopan fırtınayı, yüreğimden kopup gelen o yaşları anlaması imkansızdı.... ve hayatımın en mutluluk duyduğum günleri üzerinde artık karabulutları dolaşacaktı ve ben uzun süre bu karabulutları dağıtamayacaktım ne yazık ki... aynı gün, akşam saatiydi, soluğu bu defa kulak burun boğaz doktorunda aldık, içeri girdiğimize gözlerim ağlamaktan ufalmışlardı bile, doktor ilk etapta teselli cümleleriyle başladı kontrole, minik yavrumun ağzının içini kontrol ediyordu, biz çift küçük dil dediğmizde, o düzeltti, "damak yarığı" dedi. "Damak yarığı"ymış, neydi bu damak yarığı, nedendi, hiç bilmiyordum ki böyle bir rahatsızlığı, neler olacaktı peki şimdi, bizi neler bekliyordu, peki bebeğim, ama o daha çok küçüktü, küçücük...

    YanıtlaSil
  25. Doktor anlattıkça ben ağlıyordum, söylediği hiçbir şey beni teselli etmiyordu. Bigün ameliyat olacak dedi, bebeğim daha beş günlüktü, 1 yaşında ameliyat olacaktır annesi dedi... kaldıramıyordum, içim yaralanmıştı, bebeğime baktıkça içim eriyordu... sonra çıktık, otoparka doğru giderken, o avuçlarıma konan mutluluk elimden çalınmış, hırpalanmış, üstüne basılmış gibi hissediyordum, bi ara hakim olamayıp bu defa sesli, içimi çeke çeke ağlıyordum. Eşim teselli etmeye çalışıyordu, biricik bebeğimse herşeyden habersiz masumca uyuyordu...elime telefonu geçirdiğim gibi, google'a yazdım, "damak yarığı"... Daha okuduğum ilk satırlarda, üzüntüm, gözyaşım artmıştı, içim daha da fazla kararmıştı, okudukça eşime aktarıyordum ağlayarak... "hayır! yapma!" diyordu, "doktoru duydun, kendini suçlama" diyordu.. ne mümkündü ki bu... Kendimi toplamak için gereken gücü bulmalıydım, bunu biliyordum ama nasıl, ne zaman bulacaktım bilmiyordum, kafam allak bullaktı... Ailemizin en yakın üyeleriyle paylaştık sadece bu durumu, böyle istemiştim, bebeğime kimsenin üzülmesini istemiyordum, bir gün büyüdüğünde ona brileri tarafından yaşanılan bu zorlukların anlatılmasını istemyordum, o hep mutlu olsun, onun psikolojisi zedelenmesn savaşındaydım... Şimdi düşünüyorum da; öyle derin bir üzüntüye kapılmışım ki, ne çok yaralamışım kendimi... Bir yandan damak yarığı ile ilgili ne varsa okuyor, izliyor, doktor araştırmaları içinde gidip gelirken, bir yandan oğlumu kucaklıyor,boş kaldığım tüm vakitlerde sütümü sağıyor ve her defasında pes etmeden emzirmeye çalışıyordum... bu konuyla ilgili yapılacak pek çok şey vardı, önce yapılması gereken kendimi toplayıp,

    YanıtlaSil
  26. oğluma iyi doktorlar bulmaktı, önce çok iyi bir kbb doktoru bulduk, tanınmış bi isimdi kendisi... Annem, kayınvalidem, eşim ve ben hepimiz merak ediyorduk bu doktorun söyleyeceklerini... kontrole girdik, doktor inanılmaz bir sıcaklıkla karşıladı, bebeğimi kontrol etti, anlatmaya başlar başlamaz gözlerimden yine yaşlar süzüldü... Gözlerimden süzülen yaşları, doktor eliyle sildi, çok ton ton, işinin ehli, sanki yıllardır tanıyormuşuz, ailemizden biriymiş gibi hissettirdi sıcaklığıyla... Durumun benim kafamda büyüttüğüm kadar vahim olmadığını,hatta hiç vahim olmadığını, yarığın çok küçük,sert damakta olmayıp, sadece yumuşak damağı içeren, küçük dili de içine alan bi yarık olduğu için şanslı olduğumuzu ve emzirmekten asla vazgeçmemem gerektiğini, bu durumda emebileceğini, gayet iyi işitebildiğini, doğru zamanda ameliyat edildiği taktirde konuşmasında bir bozukluk olmayacağını, ameliyatınında, acil bir vaka olmadığı için 1 yaşında yapılmasını uygun gördüğünü, bunun için de plastik cerrahla iletişim içinde olmamız gerektiğini kendisine de ara ara tekrar kontrollere getirmemizi istediğini ve üzüntüleri bırakıp, anneliğin keyfini doyasıya yaşamamız gerektiğini üstüne basa basa vurguladı. Üzerinde karabulutlar gezen bir anneyi bu duyduklarından sonra daha ne mutlu edebilirdi ki... Sonra yeni, güvenilir bir çocuk doktoru bulduk, bebeğimin detaylı, gerekli tüm kontrollerini yaptırdıktan sonra, kendisinin de telkinleri oldu, bebeğimn de gayet sağlıklı olduğunu, gelişiminin çok iyi olduğunu ve hatta kbb doktorunun söyledikleri ile ilgili, kendisininde doktor beyi tanıdığını ve söylediklerine güvenmemiz gerektiğini yineledi... Oğlumla ilerlediğim bu yolda, her birine öyle müteşekkirim ki... Bu süreçte de internette gezen bazı kirli bilgilerden uzak kalmamın, hem benim hem de bebeğimin psikolojisi açısından daha faydalı olacağını söyleselerde ara ara, kafamın yine karıştığı zamanlarda bakmaktan kendmi alamadım. Yine öyle zamanlarımın birinde, sizin yazınızla karşılaştım, okudum, okurken ne çok şey gördüm kendi dünyamdan... Sonra biricik yavrunuzla ilgili yazdığınız diğer tüm yazılarınızı okudum, dilekler diledim, "rabbim bana da o günleri göstersin, bigün, bugün yaşanan herşeyi geride bırakalım" diye... oğlum; zor da olsa artık emdiğinde mutluluğum büyümüştü, ek gıdaya geçtiğimizde, onun için özenle hazırladığım her besini güzelce yiyen bi bebek olduğu için içimde kelebekler uçuyordu,sekiz buçuk aylıkken,ilk "anne" dediğinde dünyalar benim olmuştu, şimdi pıtır pıtır yürümeye çalışan, inanılmaz hareketli olan doğum gününe sadece bir kaç gün kalan bi çocuk :)

    YanıtlaSil
  27. Şunu da belirtmek isterim ki; ,evet, bazen beslenirken, burnundan az miktarda süt geldi, biz özel biberon kullanmadık, gerek duymadık, gaz çıkardığı zamanlarda küçük dili nefes borusunu kapatma işlevini yerine getiremediği için zaman zaman yediği bazı gıdalar burnundan geldi, böyle zamanlarda itinayla burun temizliğini yaptık ve bebeğimizi rahatlattık her zaman... ve biz adım adım ameliyat günümüze yaklaşıyoruz, ilk başta yaşadığım tüm zorlukları şimdiden geride bırakarak, dimdik ayakta durarak ve daima şükrederek, bu durumları aşacağımıza inanıyorum artık hem de yürekten, eşimi artık ben telkin ediyorum mesela, ameliyat günü yaklaştıkça, o korkularını açığa çıkardıkça, ben ona "herşey çok güzel olacak" diyrum artık.. başta oğlumdan çaldığım "mutlu anne"yi doyasıya veriyorum ona... Doğum günü;17 ekim, ameliyat günü 15 ekim... Madem öyle kutlaması 11 ekim.. :) Oğlum Ömer; doğum gününden bir gün sonra hastaneye gidip tahlillerini yaptıracak, dua ve dileklerle ameliyatına girecek ve herşey daha güzel olacak umut ediyorum ki... Sizinle aslında, ilk sizi okuduğum zamanlar bu zorlukları paylaşmak istemiştim ancak hayatım oğlumla öyle doluydu ki, bunları yazmaya bile zamanım yoktu.. Size de bi parça da olsa vermiş olduğunuz umuttan dolayı bi teşekkür borçluyum... aynı zamanda, hani insan arar ya böyle zamanlarda kendine yakın birini, aynı olayların benzerini yaşamış insanları, benim için de o kişi siz oldunuz... Belki daha detaylı bilgiye ihtiyaç duyabileceğimi düşündüğüm için, mailinizi paylaşmanızda bi sakınca yoktur umarım.. Size oğlunuzla mutlu bir hayat diliyorum, görüşmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim..

      Sil
    2. Yazdıklarınızla yaşadıklarım gözümde canlandı bizde aynı sizin durumunuzdayız ama daha 3 aylık kızım elif sude inşallah bu günlarde geçecek inşallah başarılı geçer ameliyatı onlar bizim hayat ışığımız hep iyi olurlar inşallah. ameliyat surecinizi takip edeceğim sonrası içinde gorusursek bana bilgi verirseniz sevinirim

      Sil
  28. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  29. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  30. 15.10.2015 ameliyatimizi olduk, cok sukur basarili bir operasyon gecirdik, bugun ameliyatinin 5. Gunu ve ben zaman hizla aksin, oglum bir an evvel tamamen iyilessin istiyorum... Hayatimin hem en guclu hem en gucsuz gunuydu o gun, hem dagilip sonra da dagilan butun parcalarimi bi anda toparlamak zorunda olup, dimdik ayakta olmam gereken bi gundu o gun... Normalde genellikle mutlu bir bebeklik geciren bebegim su an da ameliyatin zihninde yarattigi korku, gerginlik, endise tasiyor su anda.. Bir yandan fiziksel olarak onu iyilestirmek icin mucadele ederken, ruhunu da onarmaya calisiyorum.. Artik altini bile degistirirken korkan ve cok aglayan bi bebek oldu.. Ama biliyorum gecicek ve bugunler cok geride kalicak.. İki hafta sonra kontrolumuz var, bizi zorlayan biberonun ve emzigin 3 hafta boyunca hayatimizdan uzak olmasi ama icimden yine de daima sukur ve dua ediyorum... Sizinde evladiniz icin tasidiginiz endiseleri oyle iyi anliyorum ki.. Sizde bugunleri geride birakicaksiniz, gercekten cozumsuz degil, yeter ki iyi dusunun ve evladiniz sizi mutlu gorsun hep.. Ameliyattan cikan oglum oyle sıkı sarildi ki saatlerce omzumda, gogsumde uyudu, gucu bendim cunku onun...hersey guzel olucak inanin... Cok cok gecmis olsun..

    YanıtlaSil
  31. çok geçmiş olsun.daha nice sağlıklı mutlu günleriniz olsun inşallah.

    YanıtlaSil
  32. Merhaba biz bu ayin 28 nde amelyat olucaz yarik damak icimde korku heycan stress hersey var . Gece uyanip mama yiyen bir cocugum var nasil ac birakicam nasil biberonsuz uyuyucak aklim almiyor zaman yaklastikca daha cok korkuyorum insallsh bizimde tek bir amelyatta biter isimiz . Hepinize cok gecms olsun . Birde bisey sormak istiyorum bizim doktorumuz amelyattan sonra konusma terapistne gtmemizi soyledi sizlerde gttiniz mi acaba

    YanıtlaSil
  33. Bisey daha sormak istiyorum biz baska sehire gidicez amelyat icin acaba hastanede lazim olan seyler nelerdir unutmamiz gereken onemli seyler nelerdir acaba biraz bilgi verebilirmisiniz

    YanıtlaSil
  34. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  35. Mrb ben ayın 20sinde ameliyat olacam ameliyat risklimi bilgi verirseniz sevinirim lüften bende yarıķ damak ameliyatı olacam cevap verirseniz sevinirim...

    YanıtlaSil
  36. Mrb iyi günler benim de oğlum yarık damak yarık dudak doğdu 3 aylık iken dudak dikildi sıkıntı yaşamadım çok sukur.Şimdi ise 17 aylık oldu damak ameliyatı oldu kaşık tan parça alınmadan ameliyat oldu 4 saat sürdü şimdi 8 gün oldu her hangi bir sıkıntı yok bakınca anlamamız mümkün mü sıkıntı varmı yok mu Kasım 4 de kontrolumuzt var ama...Her hangi bir yerinden parça alınmadı bu iyi mi acaba

    YanıtlaSil
  37. Ankarada figen hanima muayene olucak inş. Ameliyatlari ucretli mi oluyor bu konuda bilgisi olan varsa yazarsa cok sevinirim

    YanıtlaSil
  38. Ankarada figen hanima muayene olucak inş. Ameliyatlari ucretli mi oluyor bu konuda bilgisi olan varsa yazarsa cok sevinirim

    YanıtlaSil
  39. Merhaba borakusu benim 3 aylık erkek bebeğimiz var yarık damak doğdu ama ordadonti dişlere bir zarar olmaz dedi siz kaç yaşında yaptirdiniz doktorunuza memnunmuzunun hangi ilde doktor ben istanbul dayım bir cevaplarsaniz sevinirim hayırlı akşamlar

    YanıtlaSil
  40. Merhaba borakusu benim 3 aylık erkek bebeğimiz var yarık damak doğdu ama ordadonti dişlere bir zarar olmaz dedi siz kaç yaşında yaptirdiniz doktorunuza memnunmuzunun hangi ilde doktor ben istanbul dayım bir cevaplarsaniz sevinirim hayırlı akşamlar

    YanıtlaSil
  41. Merhaba arkadaşlar benim oğlum da yarim yarık damak doğdu Allah kısmet ederse Figen hanım ameliyatı ni yapacak ameliyat sonrası çocuklarınızda çok ağrı ağlama felan oldumu çok zorlanfilar mi

    YanıtlaSil
  42. Merhaba öncelikle herkese geçmiş olsun bugün itibariyle iki gün önce yarık damak doğan ikiz kızlarımdan biri nil im ameliyatını izmirde gerçekleştirdik şuan iyileşme sürecindeyiz bizde 13 aralık salı günü ameliyata alındık bilgi verebilirim izmirde yaşayanlar için şuan bu dönemin hızla geçmesi ve iyileşmesi için bekliyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mrb bizimde kızımız yarik damak izmirde ameliyat ettirmek istiyoruz. Hangi doktorda ameliyat ettirdiniz süreç hakkında bilgi almak istiyoruz bizimle irtibata geçebilir misisniz? leyla264@hotmail.com

      Sil
    2. Merhaba mail ile size dönüş yaptım umarım yardımcı olurum iyi akşamlar

      Sil
    3. Mrhb annesiyim bzm bbegmzde var damak yarığı ek gıda nasıl geçtniz nasıl süreç geçti şuan besaylik beni bilgilendirseniz sewnirin yada konuşabiliriz

      Sil
  43. merhaba ablalarım abilerim hepinize geçmiş olsun dileklerimi sunuyorum. öncelikle kendimi tanıtmak istiyorum. 19 yaşındayım Giresun'luyum dudak damak yarığı ile doğdum. ortodonti bölümü ile geçen ay tel tedavisi işlemide bitti. ortodonti ile işim bitti anlayacağınız. şu an diş etlerimden ameliyat olacağım ( teller diş etlerime baskı oluşturdugu için şişmiş ) ve sonra protez dişlerim takılacak. benim merak ettiğim bi mevzu var size bunu sormak istiyorum eğer bu konuyla ilgili deneyimi olan varsa lütfen bana ulaşsın. sorum şu estetik ameliyat sürecini yaşayanınız var mı acaba yani yaklaşık 3-6 ay arası bir süreçte bu işlemlerimde bitecek ve estetik ameliyatlara gireceğim.ameliyattan korkmuyorum ancak yaşayanınız varsa bilir konuşma bozukluğum var biraz yani sesim genizden geliyormuş gibi. estetik ameliyattan sonra bu sorun çözülüyor mu abilerim ablalarım yani estetik ameliyattan sonra düzelecek miyim lütfen cevaplarsanız sevinirim şimdiden cevaplayacak kişilere çok teşekkür ediyorum allah razı olsun. tekrar hepinize çok çok geçmiş olsun bu hastalığı yaşayan biri olarak acınızı çok iyi anlıyorum.

    YanıtlaSil
  44. Bende yarık damak hastasıyım yaşım 15 gerçekten çok zor bir durum. Ameliyatımı küçükken oldum şuan iyiyim tek sorun sesim biraz tuhaf ve bazı harfleri tam telaffuz edemiyorum. Umarım diğer hasta kardeş ve abilerim sağlıklarına kavuşur.

    YanıtlaSil
  45. Merhaba benim de yarık damak sorunum var ve ortodonti de tedavi görüyorum fakat yaşım 18 e geldi ve ben bir an önce ameliyat olmak istiyorum ama dişlerim tam olarak düzelmedi yani dişlerim düzeltmeden ameliyat olabilirmiyim ne gibi sakıncası olur bir de ameliyat tan sonra diş teli taktırabilirmiyim cevaplarsanız teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı durumu bende yaşıyorum ve yaşım 23. 4 yaşımda ameliyat oldum ikkinci ameliyatımı olmam lazım güvenemiyorum.

      Sil
  46. iyi günler 23 yaşındayım ve bende doğuştan yarık damak olarak doğdum. 4 yaşında ilk ameliyatımı oldum ancak açılma oldugu için dudak harflerini çıkaramıyorum ve sesim boğuk. ikinci amliyatı olmak istiyorum ve açıkçası yorumların hepsini okumadım isteğim ve gücüm gitmesin diye ikinci kez ameliyat olan var mı ? varsa nerde ameliyat oldular ve şu an ki durumları nasıl ? iyileşme süresi ne kadar? figen özgür hanım ankara da sanırım istanbul da ameliyat olmak istiyorum. bilgisi olan cevap verirsse memnun olurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hacettepe Üniversitesi Hastanesi Plastik Cerrahi Prof. Fatma Figen Özgür. Tavsiye ederim

      Sil
  47. merhabalar 5 günlük kızımda yumuşak damak yarığı tespit edildi sizinle nasıl görüşebilirim acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim mail attım adresinize şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.

      Sil
    2. Hangi şehirdesiniz bende yardımcı olabilirim benimde kızımda yumuşak damak yarığı vardı

      Sil
    3. Bende damak yarığı annesiyim bnimle irtibata geçebilirsiniz 05423107613surec nasıl olacak ek gıda katı gıda bilgilendirseniz çok sevinirim

      Sil
  48. sakın ihmal etmeyin ben şu an 40 yaşındayım bu acıyı yaşıyorum ama benimkinde tedavi olmuyor galiba yapabilecem bi doktr bulursam beni arayın 05333103181

    YanıtlaSil
  49. merhaba geçmiş olsun öncelikle. bizim kızımız da bir buçuk ay önce tek taraflı dudak ve damak yarığıyla doğdu. şu anda ameliyat öncesi ortodontik tedavi süreci devam ediyor. açıklığın normalden daha hızlı sürede kapandığını , ameliyatın öngörülen tarihten daha önce yapılabileceğini söylediler. Cerrahpaşa üni. takibinde devam ediyoruz. ameliyat için 5 ayı doldurduğu tarihe gün verdiler yoğunluktan dolayı. bizse 3 aylık olduğunda Hacettepe de figen özgür hanıma ameliyat ettirmeyi düşünüyoruz. dr hakkında bilginiz varsa paylaşabilir misiniz daha önce aynı doktorda ameliyatı yaptıranlarınız var mı ?

    YanıtlaSil
  50. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  51. Merhabalar bebeğim 2ay 10 günlük yarık damak olduğunu Doğumdan 1 hafta sonra öğrendik. İzmir’de yasıyoruz Ön damak var ön damaktan sonra sert damaktan başlayıp arka yumuşak damak dahil oluşmamış emmiyor özel biberon aldık onu tutmadı chicconun kauçuk biberonu ile besliyorum sıkıntı yaşamıyorum bir çok doktorla görüştük bazısı önemsiz küçük bir yarık dik bir şekilde besleyin 10 -12 aylarda operasyonla düzeltiriz diyor bazısı da korkutuyor bu operasyonu geçirmiş İzmir’de yada Manisa’da önerebileceğiniz doktor var mıdır? Süreci nasıl gecirdınız ameliyat nasıl geçti sonrasıneler yaşadınız benimle paylaşırsanız yardımcı olursanız sevinirim mail adresim tayyibe88@hotmail.com

    YanıtlaSil
  52. Benim meleğimde de yumuşak damak yarığı var Kayseri’de önerebileceğiniz doktor var mı acaba bana yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bn tahanin annesiyim kayseride yok ama taninmis biz ankarada figen hocaya yaptirdik suan biz birbucuk ay oldu bzmde yumusak damak yarigi vardi sukur gecti konussmk istersenz bni herzmn arayabilirsiniz numrmi atmistim

      Sil
    2. Kızım ameliyat oldu ancak bir ay sonraki kontrolde açıklık olduğu görüldü bu konuda bana yardımcı olabilir misiniz bu durumu yaşayan var mı tekrar ameliyat süreci nasıl oluyor çok üzgünüm kızım için

      Sil
  53. Merhabalar bebeğim tek taraflı dudak yarığı ile doğdu. Şu an 4 buçuk ay lık beslenmesinde hiçbir sıkıntı yok hem emiyor hemde mama kullanıyoruz Pazartesi günü ameliyatımız var. Dokuz Eylül üniversitesi hastanesi profesör adnan menderes tarafından yapılacak. Çok endişeliyim ameliyatı sonrası beslenmesi nasıl olacak ağrısı sızısı olacak mı kafamda deli sorular var. Lütfen tecrübe li olan varsa bana cevap verebilirmisiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkese merhba ben tahanin annesiyim bebginde de damak yarigi vardi ve bnde burdan yazmaistim kimse bna bilgi vermedi bunu yasayanbilir bn yasadim ve ameliyat sonrasi iyilesti sadce cvp atinki herkes ne olacagni nasil olacagni bilgsini paylassin burdaki sorun herkesin ayni herkese saglikli gunler

      Sil
    2. Herkese merhba ben tahanin annesiyim bebginde de damak yarigi vardi ve bnde burdan yazmaistim kimse bna bilgi vermedi bunu yasayanbilir bn yasadim ve ameliyat sonrasi iyilesti sadce cvp atinki herkes ne olacagni nasil olacagni bilgsini paylassin burdaki sorun herkesin ayni herkese saglikli gunler

      Sil
    3. Merhaba Dilek efe Kuzey öncelikle çok geçmiş olsun benim kız bebegiminde yumuşak dokuda yarığı var bizde Adnan Menderes hocayı düşünüyoruz sizin ameliyatiniz nasıl geçti onerir misiniz acaba?

      Sil
  54. merhabalar bende dudak damak yarigi bebeği annesiyim kızım 5 martta damak ameliyatı oldu sıkıntımız şuan normal.biberonu almıyor şırınga ile besleniyor geçici bir durum mu bu yada ne yapabilirim biberon alması için...

    YanıtlaSil
  55. Biraysiringayla beslenio bnde ayni sekilde besledm bnde damak yarigi annesyim suan iyiyz daha sonrasinda kucuk su bibernun uc delikli olanla besliorum ara ara sut icior bnmle iletisim kurabilirsnz no yazmistim yardimci olabilirim size

    YanıtlaSil
  56. Merhaba bizim yavrumuz da sol tarafta damak ve dudak yarğıyla dünyaya gelecekmis. Sivastan Ankaraya Figen hanıma gitmeyi düşünüyoruz tavsiyeler üzerine. Lütfen yanimizda neler goturmemiz gerektigini. Hazirliklarimizin neler olması gerektiğini yazar mısınız:( Bir de dogumdan sonra ameliyat tarihine kadar kaç kere görüyor çocuğu doktor. Çünkü sivasta dogum yapıp ameliyata Ankaraya goturmeyi düşünüyoruz. Ne yapmalıyız yardim edin

    YanıtlaSil
  57. Merhb iki kez gorur muhtmln bizde fign hocya yaptirdik sitede no var herzmn araybilirsnz bni. Inslh kucgnza alin sadcd beslneyebilmk onemli kilosu yerinde olduktn sonra ameliyat yapilir konusmk istersenz baska yeni bi arkdsim bebgni dudk ameliyti yaptirdi bilgi icin yardimci olurz figen hocda saglickla

    YanıtlaSil
  58. Benim kızım da Erciyes ünüversitesinde ameliyat oldu ancak bir ay sonraki kontrolde açıklık olduğu görüldü kontrolde tutacağız dediler böyle bir durum yaşayan varsa bilgilendire bilir mi beni

    YanıtlaSil
  59. Merhaba benimde kızım yarık damak olarak doğdu ememedi mama ile besledim fakat kilo alımı düşük mayısta ameliyat olucaz nasıl bir sücek bekliyor bizi çok endişeleniyorum

    YanıtlaSil
  60. Lütfen nasıl süreç bekliyor bizi Ankara Figen hocada olucak ameliyat bizimde 6 ayı doldurmadan ek gıdaya geçmemeizi istemedi Figen Hoca sizin nasıldı ek gıdaya geçişiniz ve kilo olarak sıkıntı yaşadınozmı

    YanıtlaSil