16 Eyl 2011

Borakusu 9 Aylık

   Daha dün gibi hatırlasamda gaz sancılarını ne çabuk büyüdün sen oğlum.Hep derlerdi göz açıp kapayıncaya büyüyorlar diye doğruymuş gerçekten.Şimdi düşlerken mini mini hallerini yine istiyor canım ufacık bir yürek daha ömrümde.Yine abartıp seni kocca delikanlı yaptım gözümde.
  Aslında yazamıyorum seni ,seninle ilgili herşeyi.Ben yaşıyorum ya sanki herkes biliyormuş gibi.Ama asıl amaç bunları sana hatıra bırakabilmek canımın içi.Gülen yüzüm,neşem,huzurum , herşeyim...

  *Artık yemek öğünlerin düzene girdi nihayet.Kahvaltını ayırdık ,bulamaç yapmıyoruz.Domatesi ve yumurtayı çok seviyorsun.Peyniri yiyorsun ama mutsuz bir şekilde..Uyurken biberon istiyorsun.Bende ya ıhlamur ya meyve suyu yada bazen boş su bile veriyorum.Öğle yemeğin ise çorba.Bir ara kaşıkla beslenmeyi reddettin ama bu aralar iyi gidiyorsun.Sonra yine uyku biberonun için meyveli yoğurt yapıyorum.Malum yoğurttan pek hoşlanmadın.Bende özellikle muzlu yoğurt hazırlayıp biberonuna koyuyorum.akşam yemeğin ise etli sebzeli yemek.Bazen köfte bazen dolma bazen balık....Akşam uyku biberonuna ise muhallebi.Gece ise mama...

  *Gecede kalmışken uykudan bahsedelim.Gündüzleri iki kere uyuyorsun.Birincisi 10-10:30 gibi ikincisi ise 14:30 - 15:00 gibi.Süreleri belli olmuyor.Bazen iki bazen yarım saat.Akşamları ise en geç 21:30 da uyuyorsun.Gecelerimiz kabus bu aralar.Öyle çok kalkıyorsunki.Bazen mamaya,bazen oyuna,bazen can sıkıntısına bazende sebepsiz.Geceleri kötüydün Bora beğenmedim.Sabahları 6:30 - 08:00 arası kesin.Melodilerinle bizi uyandırıyorsun sonra...

  *Bütün herşey parmağının ucunda.Çok kibarlaştın ,saldırıp avuçlamıyorsun hiçbirşeyi.Önce işaret parmağında bir yokluyorsun emin olup hoşuna giderse inceliyorsun.Bu garanticilik mi bu ayın normal getirisi mi bilemiyorum.

  *Lamba , göz, kuzu , inek, kuş , köpek , horoz , top , memo , kitap  ve bu aralar kulak  ve ayak öğrendiğin ve işaretle gösterdiğin terimler.Çok dikkatlisin ve sanırım çabuk öğreniyorsun.

  *Anneyi ve babayı tanıyorsun.Aslı'yıda sorunca gösteriyorsun.Şimdilik arkadaşın Fatma ama onunla pek anlaşamıyorsunuz.

  *İyi öğrenmenin bir sebebi de sanırım hareketi pek sevmemen.Hala emeklemiyorsun.Sadece oturmaca ve tutup yürümece.Bu aralar iyice abarttın hiç oturmadan seni yürütmemizi istiyorsun.Bir emekleyip yürüseydin.Her hafta yorulup yürüteç alacağım diyorum sonra vazgeçiyorum.İlk arabam var ama ona da erken gibi.

  *Diş yok.Her belirtiyi dişe bağlasamda 9 aydır tek bir dişin bile olmadı Bora.Ama ısırmanı ve beslenmenle ilgili bir sorun yok merak etme.Sen tuttuğunu koparan bir çocuksun :))

  *Oyuncaklarınla vakit geçirebiliyorsun ama hep yanında biri olmalı.Yalnız kalmak hoşuna gitmiyor.Oyuncak tercihlerimiz ya hep iyi olmuş yada sen alışıp sevdin bilemiyorum ama keyifini çıkarıyorsun.Dergi resimlerine bakmak ,bir kitabı evirip çevirmek çok hoşuna gidiyor.Bir kutu , kase yada bir kaşık bile seni oyalayabiliyor.Yalnız ayrıntıcısın gerçekten.Öyle ufak şeyleri fark edip inceliyorsun ki yuh diyorum bazen.

  *Dışarıya karşı daha isteklisin artık.Sanırım istiyorsun da .Arabada yada kucakta ayrım olmaksızın dışarıda vakit geçirmek hoşuna gidiyor.Sonra yabancılamıyorsun kimseyi fazla.Önce bir uzaktan inceliyorsun sonra cilveler başlıyor.

  *Yalnız korkaksın hala.Özellikle seslere karşı duyarlılığın seni ürkütüyor.Ani bir korna sesi bile seni ağlatabiliyor.Birde şu oyun kapağındaki -aaaaa diyen adam.Benimde hoşuma gidiyor.Bazen bilerek ağlatıyorum seni.

  *Ağlamalar daha içten daha acıtasyon dolu oldu bu aralar.Türleri var evet.Acıkma ağlaması , sıkılma ağlaması , düşme ağlaması vss.

  *Çok şükür ne düştün ne düşürdük.Bu en çokta senin hareketsizliğine bağlı sanırım :)

  *Yalnızken konuşmayı daha seviyorsun.-ma ma , -de de  , -an ne  heceleri karıştırıp ürünlerini sunuyorsun.Özellikle sabahları muhteşem.

  *Televizyon en çok bu ay dikkatini çeker oldu.Öyle bir dalıyorsun ki.Hiç açmıyoruz korkumuzdan sen uyuyana kadar.

  *İsteklerin apaçık ortada , derdini anlatabiliyorsun bizde anlayabiliyoruz yavru kuşum.

  *Ferro Sanol ve Multitabsa devam ediyoruz ve 1 yaşına kadar edeceğiz.



1 yorum: