19 Haz 2011

Doğum ve Sonrası

Henüz daha sabahın 5'i.Bora genelde bu saatlerini kaka yapmaya ayırır ve ıkınırken de hep bağırır.Aklıma geldi şu lohusalık döneminden bahsedeyim dedim.Benim için zulümdü.

   1)Benim gibi normal doğum yaptıysanız,lohusalık döneminde direnebilmek için şanslısınız.Güce ihtiyacınız olacak.

  2)Umarım bu dönemde eşiniz yanınızda olur.(Doğumda yanımda olabilen eşim ekmek paramız yüzünden lohusalığımda görev yerindeydi)Yanınızda değilse anlatsanız anlamaz.O daha babalığın verdiği heyecana inanmaktadır.

  3)Çocuk görme heveslisi akraba,konu-komşu sizin hastaneden çıkmanızı an be an beklemektedir.Amaç çok masum 'çocuk görme'.Yani yeme -içme,sohbet etme -aaaaa Sevim hanım da gelmiş birazda onu göreyim DEĞİL.

  4)Evet gelenlerin ilk sorusu EMİYOR MU? Eğer cevap evet ise siz yılın annesisiniz.Eğer yok emmiyor ise beceriksizsiniz.Üstüne düşmeyen erkek konuklar bile sütünüzün gelip gelmediğini merak eder.
  Unutmayım eğer emdiği halde bebek çok ağlıyorsa sütünüz yağsız demektir..
  Bora damak yarıklığından ötürü ememedi.Hergün bu soru ve sohbetlere maruz kalmak sanırırm canımı en birinci yakandı.

  5)Süt hemen doğum yapar yapmaz gelmezmiş.Mesela benimki 3 gün sonra gelmişti.Öncesi ağrıları dindirmek için ılık duşla masaj ve elle sağmak en iyi yöntem.

  6)Her yeni gelenden bir uzmanlık alanı almalısınız.Anladımki bizim bütün tanıdıklarımız doktormuş!Ben boşuna Doğum ve Yeni Doğan seminerlerine gidip,kitap okyup,doktorlardan bilgi alıp zaman kaybetmişim.
   
  7)Her yeni gelen zavallı yavruyu mıncıklamak,kucağına almak vs ister.Ben 40 gün direndim ve ananesi,babası ve annesi olmak üzere kimseye elletmedim.Yatağından hiç çıkarmadım.
  Yetti mi?Hayır.Odaya gelindi saatlerce oturuldu bakıldı...

  8)Yeni doğan bebekler neredeyse 2-2.5 ay duymazlar.Biz geldiği günden itibaren sukutu sağladık ama boşaymış;en çokta gereksizmiş.
   Yeni doğan işitme testini tam 4 kere yaptırdık ve dördü de sonuçsuzdu.Yarık damak olan bebeklerde geçici işitme kaybı olabiliyormuş.Endişemiz bu yöndeydi.Ama çok şükür böyle bir problemimiz olmadı.

  9)Göbek düşene kadar bebek yıkanmamalı ve göbek bölgesi kuru kalmalıdır.

  10)Birde şu al karısı muhabbetleri var.Sadece görülen rüyadan ibaret.Bir kere gördüm.Bağırıyorsun duyulmuyor,hareket etmek istiyorsun olmuyor..O cinsten..Hiç unutmuyorum Bora dilini çıkarıp duruyordu.Korkmuştum ne yalan söyleyeyim.

  11)Bebek kusmaları yeni doğanlarda görülen birincil ölüm nedeni.Bunun için yastık konulmamalı ve bebek yan yatırılmalı.Ciğerine gitmemesi gerekiyormuş.

  12)Herkese ayyy ne sevimli diye gelen şeyi kabullenemeyebilirsiniz.Bundan ötürü kendinizi ve anneliğinizi suçlamayın.Ben malesefki bunu çok yaptım.Hem paylaşmak istemiyordum hem de kabullenmek.Emmemesinden Bora yı suçluyordum.Oysa emzirmek en annelik hayalimdi.Yavruma ne haksızlık etmişim.

  13)Bebeği paylaşmak hatta birilerinin ona ' yavrum,oğlum daha da ileri gidip annem' demeleri sizi uçurumun ucuna sürükleyebilir.İç sesiniz onun annesi benim dese de karşı tarafın sözle sahiplenmesi sinir bozucu olabilir.

  14)Bunlar ve daha fazlası...Şu an ev ahalisine pazar kahvaltısı hazırlamam gerekiyor.Lohusalık benim için faciaydı.Katil olabileceğimi,eşimden boşanmak isteyebileceğimi ,çaresizliğimi.... anlatması gerçekten zor.Hormonlar insanı nerelere sürüklüyormuş meğer.Asıl ilginç olansa o döneme kadar iyimser ve iyi niyetli olan ben o dönemden sonra kini,affedememeyi öğrendim.Güç müdür bilmem ama birşeyler oldu bana.İyi mi kötü mü?zaman gösterecek.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder