27 Nis 2012

Yine Hasta!

  24 Nisan günü hava süper diye Ordu'ya gittik.Malum Karadeniz'in dengesiz havası Ordu da bir sis,bir soğuk.Üşüttük yada olmakta olan hastalığı tetikledik.İki gündür kuşumun burun akıntısı,öksürüğü,balgamı ve ilk kez çapağı var.Ben böyle birşey görmedim şimdiye kadar.Resmen çocuğun göz kapakları yapışıyor ve iltihap akıyor.
  Yurdumun küçük yerinde yaşamanın verdiği doktor sıkıntısıyla S.anne ölüp ölüp diriliyor.En yakın devlet hastanesini aradığımda çocuk doktorunun istifa edip gittiğini öğreniyorum.Diğerlerine gidebilmek içinse iki öğretmenin tam gün izinli olması,dolayısıyla iki sınıfın tam gün boş olması demekki hoş karşılanmıyor.Yine öğretmen anne olup çaresizliği yaşamanın hoşnutsuzluğuyla bir gün izin koparıp oğluma ben bakıyorum.Alev Hanım yine imdadımıza yetişiyor.Ben en çok çapaktan tedirginim diyorum:

 - Eğer gözde kızarıklık ve şişlik yoksa,3 saatte bir,temiz pamuk ve kaynamış ılıtılmış suyla pansuman yapmamı
 -Eğer saydığı belirtiler varsa adnı verdiği damlayı kullanmamı
 -Bu aralar bu durumun yaygın olduğunu ve endişe etmemem gerektiğini söylüyor.

 Bugün ikinci gün ve çapak durumu daha iyi.Pansuman yaparken ağlıyor ama yaptırmıyor.Her defasında iyiki damak ameliyatını erken yaptırmışız diyorum.
  Yine keyfi yerinde maşallah.Çok dayanıklı benim oğlum..

  Reçete: Eğer Bora nezle ise ıhlamuruna elma kabuğu ekliyorum.Ancak ıhlamur çay gibi demlenecek.Öncesu kaynayacak,sonra ıhlamur eklenecek.

 Eğer öksürük varsa ıhlamura ayva yaprağı ekliyorum.(Bitkisel ürünler de alerjen olabilir.Siz dikkatli olun)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder