11 Tem 2018

Yarık Damak Ameliyatı -2

  Batunun ameliyatı 1-1,5 yaşı bulacaktı aslında.Gelişimi iyi görünce Figen hoca ameliyat günü verdi.Tabi Batu geleneği bozmayıp hasta oldu ver yine ertelendi.İyi olunca 2 Ocağa tekrar ameliyat günü aldık.

  *Batu 10 aylıkken ameliyat oldu.

  *Ameliyat için figen hoca kan, kbb kontrolü ve kalp eegsi istedi.Bunları dışardan yaptırıp gittik.Gider gitmez yatış yapıldı.

  *Bora ameliyat olduğunda sadece 2 özel oda vardı.Artık daha çok özel oda var.Yine özel oda da kalabildik şükür.

  *Gece 3ten sonra açlık verildi.En korktuğum mesele buydu nedense.Çünkü Batu geceleri çok kalkıyor ve hep yemek istiyor.Şükür ki hiç sorun çıkmadı.Artık bu düzen de değişmiş zaten.Ameilyata 2 saat kalana kadar az da olsa su verilebiliyor.

  *Sabah Figen hocayı görmek çölde su görmek gibi geldi.Söz konusu evlat olunca herşey büyüyor işte gözünde.Saat 9:15 te ameliyathanenin önüne indik.

  *Bora ameliyat olduğunda tamamen soyundurmuştuk.Batuyu giyinik hatta başına şapka ve birde battaniyeye sarıp vermemizi istediler.

  *Asistanın eline verince zaten koptu bende bişeyler.Batunun o bakışını unutmayacağım sanırım.

  *Bir unutmayacağım ise Figen hocanın ameliyathane önünde bana sarılması.Kapıda beklerken bi baktım hoca çıktı.Bir sarıldı bana herşey güzel oldu şimdi tüpler takılıyor kulağına dedi.

  *Batuyu aldığımda çok ağlıyordu.Kucakladım hemen odaya çıktık.Saat 11:40 ta yanımdaydı.Boranın ameliyatı daha uzun sürmüştü.Herşey değişmiş.Derler ya tıp ilerlemiş.

  *Hemen beslemeye başladık.Şeffaf meyve suyu elma tercihi yada su.İlk iki gün böyle.

  * İlk zaman yemedi reddetti.Sonra şırınga ile oynaya söyleye ara ara yedirdim.
 
  *Yeme sorunu olmadı şükür.Ateşi de olmadı.Bora ameliyat olduğunda antibiyotik kullanmıştık.Artık ameliyat günü sanırım 2 doz veriyorlar o.

  *Yürüme aşamasındaki bir çocuğu hastane odasında oyalamak çok zor.Üstelik bir de düşmesin diye korumaya çalışırken.

  *İki gün sonra iki katı sulandırılmış mamaya geçti.Ama doymuyor hiç.bu yüzden huysuz biraz.

  *Aslında bir hafta sonra biberona geç dedi hocamız.Ama ben artık biberonu da bırakayım diye kaşığa devam ettim.

  *Hastane çıkışında tamponların alınması gerekiyormuş artık.Bora zamanında yoktu mesela.Batu Figen hocayı işte bu an kara listeye aldı sanırım.

  *Ameliyatın 11. gününde küçük dilin orada açıklık farkettim.Böyle mercimek tanesi kadar.Figen hocaya fotoğrafını gönderdim kapanabileceğini beklememiz gerektiğini söyledi.

  *Bu arada bir söylenti var.Karadut özünün damak açıklarını kapattığı gibi.Yok efendim o sadece ağız yaralarına iyi geliyor.Böyle mucizeler beklemeyin.

  *Zamanla gerçekten o delik kapandı.Hiç bir sorun yoktu artık.Son kontrolde 4 ay sonraya görmek istedi hocamız.

  *2 ay kadar sonra damak oturmaya normal insan damağına benzemeye başladı.Küçük dilin oralarda bir gariplik var ama.fazladan et parçaları sanki eğri büğrü.

  *Hemen figen hocaya yazdım.Endişe etmememi gelince bakacağını söyledi.

  *Kontrole gittiğimizde konuşmaya bakacağını gerekirse 5 yaşta bir operasyon daha olacağını söyledi.

  *Batu sürekli gırtlaktan ses çıkarıyor.Oradaki etlerin titreşimiyle oyun yapıyormuş.Böyle devam etmesi konuşmayı olumsuz etkilermiş.Bakalım zaman gösterecek.Bora onun yaşında cümleler kuruyordu.Batu sadece anne mama diyor.

  *Bu arada bir de Bora var.Ananaesiyle kaldı ameliyat süresince.Sonra ben konrtol için ankarada kaldım o babasıyla döndü.İlk karnesini bensiz aldı.Ama hep güçlü kaldı yavrum.Abi olmanın diyetini hep ayrı kalarak ödedi.Ama yine aynı bora bi büyümedi gitti :)

  Bir ameliyat daha böyle geldi geçti.Duyguları anlatmak çok zor.Ama şükür çaresi olan sıkıntılar bunlar.Herşey olup bitiyor.Şu şöyle deyip gözünde büyütüyorsun.Bi bakıyorsun altından kalkmışsın.allah dermansız dert vermesin , kimseyi yavrusuyla sınamasın inşallah.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder