2 Tem 2011

Doktor?

   Bir karışıklık daha.Dün Bora'yi doktora götürdük.Hastalığına doğru bir teşhis konulsun diye.Bora yolda iyice huzursuzlandi , öksürük ve hapsirigi arttı.Önce hastaneye karar verdik ve randevu aldık. Muayeneden sonra kan vermek için beklemeye koyulduk.Bir taraftanda düşünüyordum ne gerek var diye?Cocuk grip iste.Soz konusu cocuk olunca fazla sorgulamıyor insan.O kadar zor oldumu kan alma ısı ,oldum resmen. Hayatımda ilk defa elim ayağım tutmadı.Kendimi uçurumdan düşer gibi hissettim.Koca bir boşluk ve şimşekler:Ameliyata nasıl dayanacağım? Sonucları aldık ve doktora goturduk.Sonuc;nezle.Eer onu bende biliyorum zaten.Belki annelik içgüdüsü ama çıkarcı geldi o an karşındaki.Sanki para kazanma oyunları oynanan.Yok Boranın kafası buyukmuste beyni su toplamış olabilirmiş,kafa ultrasonu çekelim!Daha neler..... Ama kendime kızıyorum:Neden HAYİR diyemedimki ? Su anda Kucuk Arıyı okuyorum.Cümlelerin cogu geldiğim yerde diye başlıyor.Benim geldiğim yerde cocuklar anca hastalaninca doktor görür.O da saglık ocağının fiziki ve ilmi donanımı olmayan doktoru.Benim geldiğim yerde saglık ocağı (halka göre hastane)vardır.Aile hekimliğine geçilmis doktorun ev sahibi olmasıyla beraber düşünülen maddi kaygilarla.Benim geldiğim yerde sırıtın tek cihazı adını bilmem ama kulağa bakılan ışıklı cihazdir.Pili bitmiştir,doktor sana pil aldırır çünkü maaşı ocağı çevirmeye yetmiyordur!Ama benim geldiğim yerde insanlar bu durumdan memnundur.Benim geldiğim yerde......... Gelinen yada gidilen yerler değil.Bu ülkenin saglık politikası belki eleştirilen.Yaşanacak daha neler var kimbilir.Yapmam gereken bilinçli bir hasta olmak sanırım!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder