3 Ara 2012

Rice Noodles

  Yazmadan edemeyeceğim napayım.Ne Borayla , ne benimle , ne blogla hiç alakası yok.Sadece boğaz meselesi.Evet rice noodles.Yani pirinç eriştesi.Ankarada arkadaşım Pnin bakıcısı Filipinli.Her eve lazım türden , yemin ederim mucize!Yazın bize yöresel yemeğimiz diye yapmıştı ve biz bayıla bayıla yemiştik.Sonra büyük marketlerde satıldığını görünce dayanamadım aldım.Netten tarif bakıyorum yok!Neymiş makarna gibi haşlanıp süzülüp yapılacakmış.Yok efendim haşlanmaz bu mantıksız.Aradım Pyi aldım tarifi ve nefis oldu.Evet hazırsanız paylaşıyorum.

  Ben sebzeli yediğim için sebzeli yaptım.Başka altarnatifi varsa sonra deneriz.Önce tavuk göğsünü küçük kuşbaşı yapıp kavuruyoruz.Sonra kabağı,taze fasulyeyi minik minik doğrayıp, havucu rendeleyip tencerede iyice kavuruyoruz.Daha sonra gerektiği kadar nodulu! ekliyoruz ve biraz sebzelerin buharıyla yumuşatıyoruz.Sonra az su ekliyoruz , pişiriyoruz.Pilav gibi yani , makarna gibi değil.Yanına da cacık sevdim ben.Türk usulü bişeyler olsun ama değil mi?Valla güzel oldu , benim çok bilen değişik yemekler yemekten hoşlanmayan beyim bile beğendi.foto yok canınız çeker sonra:)

  Buda internet alemine hediyem olsun.Filipinde nodul böyle pişiyor arkadaşlar :))

Not:Noodles okunduğu gibi yazılmıştır.Yapmasını becermişken , birde yazmasıyla uğraştırmayın beni.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder