1 Nis 2014

Borakuş Kırk Aylık

   Bizim büyümek isteyen abi şu an :

  *Kıyafetlerini kendi giyip çıkarabiliyor. ancaaak çorap giyemiyor , düğme ilikleyemiyor.

  *Tek ayak üzerinde durabiliyor ve zıplayabiliyor.

  *Bağcıksız olan ayakkabılarını giyip çıkarabiliyor.

  *Banyoda saç yıkatma sorununu başını yukarı kaldırarak çözdük. tavana bakıyor ve yüzüne köpüklü su gelmiyor. banyo sorun olmaktan çıktı yani

  *Saçtaki konaklar hala yaşıyor. mustela konak şampuanıyla sadece önlemeye çalışıyoryz. oda saçını matlaştırıp , sertleştiriyor.

  *Kendi kendine oynamaktan hoşlanıyor artık . bende onu oynarken izlemekten hoşlanıyorum . hayal  dünyasına girebilmenin , ne düşündüğünü hissedebilmenin tek yolu onun oyun kurmasına ve oynamasına izin vermek.

  *Köpüren içecekleri sorun etmiyor artık . köpüren içecekler ne derseniz bardağa ilk konduğu andaki köpüren su , ayran ve meyve suyu tabiki . bi ara köpük varrr diye söylenirdi , unuttu , söndü.

  *Orff eğitimine başladı bir aydır. ona çok şey kattığını düşünüyoruz. kuşta çok eğleniyor.

  *Gece kabusları , ağlamaları , gülmeleri devam ediyor. belki dört kere uyanıyor geceleri . anneeeee diye bağırıyor. koşarak gidiyorum. masumca -yanıma yat! dediği an oyyyyy...

  *Yemeklerini tamamen kendi yiyor. arada sen yedir diye vızırdıyor tabi.
 
  *Kreş başlayınca malum akran öğrenmelerde başladı. dün anne bana kötü çizgi film açarmısın dedi. normalde korkar bakamaz. açtım. evet yine korktu bakamadı ve yok izlemeyeceğim diye vazgeçti. okulda öğreniyor tabi. mesela 23 nisan gösterilerinde asker var ve malesef tüfekleri varmış. sürekli asker olmak istediğini söylüyor. sürekli silah sesi çıkarıyor. o ne sesi diyorum asker şeyi diyor (adını bilmiyor garibim)ama bana doğrultup anne düş vurdum seni dediği an derin bir offff çekiyorum içimden.

   *Akran öğrenmelerinin diğer dezavantajı ise yemek konusu bora için. herşeyi yiyen çocuk yemek seçmeye , ağzını kapamaya hatta ağzından çıkarmaya başladı. tersi abur cubura düşkünük başladı. cips istiyo artık. adınıda cip koymuş :) oy oyy ben o annelere ne diyim. cips yiyen çocuklara çok üzülüyorum gerçekten.

  *Kitapları hala çok seviyor. yazamıyorum pek ama sürekli kitap alıyoruz. ayrıca meraklı minik dergiside her ay yine kuşun elinde. sanırım böyle devam etcek..

  *Sürekli yeni bişeyler istiyor ve yenileri seviyor. yeni kıyafet , yeni kitap , yeni oyuncak. sadece yeni yiyeceklere önyargılı. yemek istemiyor bende zorla tadına baktırıyorum. beğenirse yiyor beğenmezse yemiyor.

  *Bu dönem okula daha keyifle gidip geliyor. güvendi ve kendini garantiye aldı tabi. aynı şey müzik okulundada  oldu. öğretmeni ilk hafta annelerle aldı. ikinci hafta tek çocukları alınca benimki başladı ağlamaya. şok oldum bide içlerinde kreşe giden tek çocuk. çünkü ilk hafta alışkanlığı içerde anneyle garanitye alacak kendini. neyse artık alıştı ve sorun yok. Yani benim çocuğum garantici kesinlikle özgüvensiz değil!!!!

  *Akşamları çöpü koymak , sofraya yardım etmek , kirlileri sepete koymak ve nadir çalan kapıyı açmak boranın görevi. şimdi bulaşık makinesini yerleştirmeyide öğreniyor. ne çok iş o kadar güven.

 *Tek derdi büyümek. büyüyünce maça gitcekmiş , biz gidip izleyecekmişiz. spor araba alıp beni gezdirecekmiş. miş miş miş

  *İnanılmaz resim yapıyor. boyamayı oldum olası yaptırmadım. sınırlı boyamaya karşıyız ailecek. serbest karalama yaptı kuş. şimdi ise resme dönmeye başaldı karalamalar.

işte bu ben :)




                             bu da babası ve bora top oynarken :)





  *puzzledan hoşlanmıyor artık. varsa yoksa araba - lego. yakalamaca ve saklambaçta sevdiği grup oyunları.

  *dil gelişimi aldı başını gitti. bu aralar takmış : - anne napmaya çalışıyon sen ? diyip duruyo. bi alem cücük.

  *dansa ilgili bu aralar. sebebi bayram hazırlıkları olabilir. sürekli şarkı söylüyor dans ediyoruz.

  *nerdeyse bütün ilaçlara alerjisi var. tüm grip şurupları , suprax antibiyotik ve aferine alerjisi var. derisi kabarıp kızarıyor. bitkisel tedavileri kullanıyoruz. her sabah 1 tatlı kaşığı pekmez (özellikle keçiboynuzu), hergün 1 meyve , badem , ceviz ve kabak çekirdeği , bol su , ezilmiş çörekotu ve bal karışımını vermeye çalışıyoruz. kefiri malesef hazır alıyoruz. sade olanını içiyor ama ben mayalamak istiyorum. maya bulamadım henüz. ha bunlara rağmen çok mu sağlıklı ? hayır tabi hatta şu ara hasta yine .

  biriktirince olmuyor işte , anlık yazayım diyorum o da olmuyor. büyüdükçe de olmuyor belki. neyse olmuyor işte...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder