26 Nis 2014

Borakuş 41 Aylık

  öyle ay gün saydığım yok aslında. sadece bloğa yazarken ula kaç aylık oldu benim oğlan diyorum , parmaklarımla sayıyorum veee başlığı yazıyorum. herşey bundan ibaret. 42 olsa 3.5 yaş diye değiştiricem ama daha 1 ay var bunun için :)

  işte böyle şükürler olsun sıpa 41. ayında. 41 kere maşallah demek geldi içimden inanmasamda. yiyo , içiyo , oynuyo , küsüyo , barışıyo , uyuyo , gezme istiyo , yorulmuyo , artık pek söz dinlemiyo....ama büyüdükçe sevgiside büyüyo. Allahım isteyen herkese nasibetsin evlat başka bişey. Böyle deyince aklıma annem geliyo. kızdırırdığımızda yada eleştirdiğimizde onu - eh ben size bişey demiyorum , ana olunca anlarsınız derdi! cidden çok anormal bi kimya bu annelik ve beraberinde salgılanan herşey.

  neyse nitekim benim oğlan 41 aylık oldu. vurgulamak istediğim şey bu. ilerde bir kardeş olursa aaa bora 41. ayında şunları yapmış sen neden yapmıyorsun demek için yazıyorum bunları , unutkanım ya. hayata kalıcı izler bırakmak yani. yada kardeş olmadığnı düşünelim bora açıp okusun diye ona hatıra bırakıyorum işte. tek bir bebeklik fotoğrafı olmayan , anıları ise sürekli kardeşleriyle karıştırılıp duran ben için çok ince bir davranış kesinlikle.

  geçen kapı çaldı. komşu! oğlu var boradan 6 ay kadar küçük. ama tam bir çete. sürekli büyük çocuklarla oynayan , sorunlarını annesi çözen , elide sopalı bi çocuk işte. eee semiha hanım bu parktaki çocuklara vuruyor napayım dedi. şimdi hem anne , hem öğretmenim. parkta da veletlere müdehalede ediyorum , beni işin ehli sandı herhalde. dedim ceza verebilirsiniz. şok oldu nası yani dedi. dedim yani ordan uzaklaştırın , işte vuracaksan burda onayamazsın , arkadaşlarını rahatsız ediyorsun falan diye , yani park cezası vermesini söyledim. baktım pek yatmadı kafasına. iyi ama dedi ya pısırık olursa!!!şok sırasının bana geçtiğini fark ettim. ne diyeceğimi bilemedim. 

  ertesi gün  : yine parktayız. borada tırsıyo bu arada o çocuktan , oynamak istemiyo. bende saygı duyaraktan kolluyorum borayı çocuk sataşır falan diye. neyse bizimki başka bi çocuğa elindeki kürekle vurmaya başladı.vurulan çocuğun annesi benim komşuya bağrıyo :
  
 -Annesi vuruyo bak.
 -oğluuum yapma.

  bu arada çocuk devam ediyo vurmaya.

  -annesi bak hala vuruyo.
  -ha ben anladım onun arabasını almış arabasını istiyo o !

  çocuk teknik değiştirip taş atmaya başlıyo

 -annesi durdursana çocuğu.
 -y... hadi gidiyoruz eve hadi !

  ama ne eve gidildi ne bişey yapıldı. ben ise ölüyorum sinirden. düşündüklerimi sesli söyledim utanmadan. dedim şu hareketi boraya yapsaydı vallahi döverdim. senin çocuğun pısırık olmayacak diye bizim çocuklarımızın günahı ne. sen vurda al dövde al diye büyük çocuklara karşı korurken çocuğunu bizim çocuklarımızıın günahı ne. sonra bu çocuk büyüyecek bilmem ne marka arabasında yüksek müzik sesle dünya benim modunda klasik bir erkek olacak işte. biz çocuk büyütme sanatını bilmiyoruz. parklara bi bakın ; çocuğunu sallarken sigara içenler , salıp çocuğu oralı olmayanlar , cipsler , çekirdekler , çöpler , saldırgan çocuklar , oynamaya çalışan bebekler....karman çorman. hep orduda parka gittiğimizde saldırgan koşan çocukları görüpte köylerden geldiklerini ve park görmediklerini düşünürdüm. meğer bu bizim çocukların doğasıymış. bizim doğamızmış!!!






  bu konuda yazılacak konuşulacak çok şey var belki. okulları , parkları , nesil çocuğunu ve bu çocukların acımasızlığına inanamıyorum. nesiller değişti biz değişmedik. annemler zamanında o cahillikte bizler böyleyken napıyoruz bu çocukları , nası kirletiyoruz hayret. ve anladımki memleketin heryeri aynı kaç yer değiştirdik hep aynı hep aynı.
kuş bu ay yine aynı düzende ilerledi. sadece hareketlerde ve dil gelişiminde inanılmaz gelişmeler var.

*artık kendini fazla sakınmadan saçma sapan çocuk hareketlerine başladın nihayet. hoplama zıplama eskiden tedirgin olduğun yerlere tırmanma inme gibi boraya göre riskli hareketleri yapar oldun. gözün karardı diyebiliriz.

*iştahın azaldı , yemeye karşı isteksizsin. fast food kültürü yerleşmeye başladı. habire dışardan yiyelim abur cubur alalım hele çikolatayı hergün bir kova yiyeyim istiyorsun.

*diğer adın gezginci olabilir artık. sürekli parka gidelim , alış merkezine gidelim , ankaraya gidelim , orduya gidelim...gidelim de gidelim ; gezelim de gezelim :)

*sosyalleşme konusunda kendi kendine büyük adımlar atıyorsun artık. merhaba ben boralar , sevenlere karşı gülücükler falan. 


*cinsiyet ayrımını okuldan öğrendin sanırırm. yok kızlarla oynanmaz , yok kızlar pembe sever , yok bebek sevmem ben yok bilmem ne. kendimce önüne geçmeye çalışıyorum ama akran öğrenmesi daha baskın biliyorum.


*sahiplik duygusu hat safhada bu dönemde. özellikle dışarda başkalarına karşı bizim arabamız , benim annem , benim babam falan. eşyalardan daha çok araba -anne -baba üçleminde bu ilişki. ileride nolur bilemem.
*hiç yorulmuyorsun artık. şöyle sızıp uyuduğun bir yada ikidir. valla maşallah benim yüzümü kara çıkartıyosun. daha da değişeceksin.
*müziği çok seviyorsun. bende doğaçlamalarımla seni destekliyorum. yemekleri pişirmişem borayıda tuğçeye göndermişem :))
*ingilizceyi çok seviyorsun. anne şunun ingilizcesi ne , bunun ingilizcesi ne? bildiklerim tamamda ! ah be yavrum annen ne bilsin ingilizceyi !

*kıyafet takıntın başladı seninde. yo hale ne versem giyiyorsun ama yenilere taktın. yeni kıyafet giycem , kemer takcam , kıravat takıcam ...

*en komiği bülent ersoydan korkuyorsun. tvde gördüğün an ya kapattırıyorsun yada kafanı tırsrmış vaziyette yan çeviriyorsun.

*23 nisanda kreş tatildi. mecburen benimle okula geldin. tedirgin oldum beni işimden etcen peşimden ayrılmayacaksın diye ama aferin oğlum beni utandırdın. utandım sana güvenmediğim için.

*seçiyosun işte. kiminle oynayacağına ne yapacağına nasıl yapacağına herşeye sen karar vermek istiyosun. biz hiç müdehale etmiyoruz. ay geçen kum boyama yapmak istedin , boyadın. seninle yaşıt birde kız vardı annesiyle. kadın delirtti beni yok eteği pembe yap , yok saç sarı olur ...biz seni salıyoruzda dur bakalım.

daha vardır mutlaka anlatılacak. bora cücüğü büyüyor işte. korkuyorum bazen. Allah bütün yavruları ailelerine bağışlasın , borayıda bize inşallah..............

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder