23 Mar 2012

Biberona Elveda

  Yine gecikmiş bir yazıdır biliyorum.Nihayet tam bir haftadır Boracık biberonu ve gece beslenmesini bıraktı.Tahmin ettiğimden daha kolay oldu açıkcası.Boşuna gerilmişim.Şöyle bir fark varki;Bora bibernu emzik olarak kullanan ,sabaha kadar ağzında onu dolu bir şekilde isteyen ve bunu yatarak yapan,biberonla uyuyup onunla sakinleşen bir bebekti.Tekrar hatırlatayım hiç emmedi ve biberon bir meme oldu onun için.
  İşte adım adım biberon bırakma deneyimimiz:
  *İşe gündüzleri bırakma ile başladık.Yaklaşık 3 hafta kadar.Fakat bu arada hastaydı ve sadece meyve suyunu biberonda veriyordum.Baktım Bora bardakta sadece su ve ıhlamuru içiyor onuda tamamen bıraktım.Son bir hafta sütü bardakta içmeyi kabullenince gece bırakmaya hazır olduğunu hissettim ve denedim.
  *İlk gece çok ağladı tabi.Ona artık abi olduğunu ve biberonu kullanmayacağını anlattım.Kucağıma aldım ama uyutmadım.Sakinleşince yatağa geri koydum ve yatağında uyumasını sağladım.Bardakta su verdim ama kabul etmedi.
  *İkinci gece yine bekledi ve ağladı.Bu sefer yataktan hiç almadan pışpışladım.Masal anlattım.Bardakta su içmeyi kabul etti ve ilk geceye göre daha iyiydi.
   *Üçüncü gece iki kere uyandı.İlkinde su içip geri uyudu.Fakat ikinci uyanışında zor sakinleşti.
   *Dördüncü gece sabaha kadar deliksiz uyudu.
   *Beşinci gece bir kere uyandı su içti ama nedense çok ağladı.Yeni bir diş dönemindeyiz.Sanırım huzursuz.
  Devam eden gecelerde sadece bir kere su içmeye uyanıyor.Uyuması zaman alıyor ve ben bunu dişe bağlıyorum.
  Yine öğrendim ki hiçbirşeyi gözünde büyütmemeli insan.Annelik cesaret isteyen bir meslek sonuçta.Denemek isteyen herkese bol şans.

1 yorum:

  1. Gözünüz aydın diyelim o zaman :) mışıl mışıl uyusun bora bebek

    YanıtlaSil