10 Mar 2012

Uykusuz Anneler Kulübü

  Artık abartmadığımı düşünüyorum.Geceleri 20 dk  da bir uyanan,her uyandığında biberon isteyen(ki sadece süt tercih ediyor beyimiz),her biberonu aralıklarla içe içe uyuyan ve biberon ağzından düştüğünde bağıra çağıra ağlayan oğlum var.Hep karar verdiğim anda ya hastalandı ya diş çıkardı.Ama bu sefer kesin kararlıyım.Beklememin bir sebebi de bardağa alışmasıydı aslında.Çünkü Bora bardakta su ve ıhlamurdan başka birşey içmiyor.Bu sabah bir bardak ballı süt içinde bir ümit beliriverdi anne yüreğimde.birkaç yöntem var ama ben en kısa olanını seçmek istiyorum.Açıkcası Alev hanım ta 7 aylıkken söylemişti gece beslemelerini keselim diye malum damak ameliyatı yüzünden ertelemiştik.şu zamana kadar ne yaptım:
  *Sadece gündüz biberonunu bıraktım.Başarılı olduda.Çünkü Bora gündüzleri hiç biberon istemiyor.Anladım ki biberon Bora'nın uyku aracı.
  Alev hanım der ki :Bebekler geceleri uyanır ve tekrar uykuya dalmak için bir aracı isterler.Bu araç;meme,biberon,oyuncak,battaniya vs...olabilir.Biz tetişkinler de aslında deliksiz uyumayız.Uyandığımızda yön değiştirip,yorgana sarılıp(E.genelde kola içer ) tekrar uykuya dalarız.Kısaca 7. aydan sonra artık bebek açlığından uyanmaz ki 14 aylık bebek 18 saat aç kalabilirmiş.Yani artık açlıktan uyanmıyorlar.
  Neden gece beslenmelerini bırakıyorum peki?Çok mu uykuya düşkünüm?cevap:HAYIR!
  1.Neden: Gece beslenmelerinin organ yaşalnmasına  sebep olması.Aynı şer erişkinler için de geçerli.
  2.Artık dişler var ve özelikle biberon diş çürümelerine sebep oluyor.Bununla ilgili bilgiyi Burcu Kurtiş'te verdi bize.
  3.Gece yatarak emmek orta klak iltihabına sebep olduğu için.Bizim özel durumumuz nedeniyle daha dikkatli olmalıymışız.
  4.Öncelikle Boranın daha sonra da bizim kaliteli uykuya olan ihtiyacımız.

 Peki ne yapmalı?Alev hanım atarax şurup önerdi gece için.Bora deliksiz uyuyup unutacak.Önce olumlu geldi fakat düşündüm:Şurubu bırakınca,uyanırsa ne yapacağız?vazgeçtim.
  Çocuğunuz Büyürken Sizleri Ne Bekler  adlı kitabı önerdi doktorumuz.Orada bazı yöntemler var:

  *Biberona sadece su koyun.Amann hep su veriyorlar boşa uyanmayım diye vazgeçebilir.
  *Biberon deliğini küçültün.Çekemeyip vazgeçebilir.
  İkisi de işe yaramaz yine sakinleşmezse tamamen bırakın.
  *Hiç birşey vermeden bırakın ağlasın.Kesinlikle yatağından kaldırmayın,kucağınıza almayın,ninni söylemeyin,emzik vermeyin.Çünkü bir alışkanlığı bırakırken yeni bir alışkanlık kazandırabilirsiniz.Bu çok önemli.Onunla konuşun artık abi olduğunu biberona ihtiyacı olmadığını vurgulayın.Sakince sırkını yada karnını pışpışlayın.Yanından ayrılın.Ayrı kalmaları zamanla uzatın.Yanında duracaksanız uyuma taklidi yapın.
   Not : Az önce öğlen uykusunda bu yöntemi denedim.Bora çok ağlamadan geri uyudu.Darısı geceye inşallah.

  Bu konuda çok yöntem var aslında.Başlıcası Ferber,Tracy Hogg.Uykusuz Anneler Kulübünde ayrıntılarıyla var.Ayrıca denenmiş öyküler de.
  Denemekten başka yok çare.Bora'nın hazır olduğuna eminim.Tek sorun bu dönemde ebeveynlerin bebekle daha çok vakit geçirmesi gerektiği.Hafta sonları E. zaten yok.Hafta içi uygun değil ki haftasonu dediğin de zaten 2 gün.Uzun bir süreç mi bilemiyorum.Uykusuz geceler beni bekler.Ayrıntılar ilerleyen günlerde karşınızda..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder