16 Mar 2012

İnternet Doktoru

  Ne kadar girmiş hayatımıza,elimiz,ayağımız,aşçımız hatta doktorumuz oluvermiş.Az önce gezinirken öyle sitelerde yine sinirlerim bozuldu.Bir beyin oğlu damak ameliyatı olacakmış , diğeri ona akıl veriyor:
  -Aman hacettepede yapmayın,orada tek seferde damağı dikiyorlar,damak sonradan geri açılıyor,üstelik bu oran %70....
  Ötekide salıya gün almış zavallıcık korkmuş.
  Şimdi akıl verene mi alana mı kızmak lazım bilmiyorum ama,insanların özellikle evlatları konusunda cahilce davranmaları beni sinir ediyor artık.
  Bir kere böyle bir karalamadan önce ihtimalleri göze almak gerek.Evet damağın GELİŞİM le orantılı açılma riski var ama bu öyle %70 falan değil.Aklıma birşey geldi:
  Bora'nın ameliyat sonu kontrollerinde bir kadın yanıma geldi.Merhaba yarık doğuştan mı dedi?Bende bilmiş bilmiş tabi dedim , yarık sonradan olmazki.Kadıncağız anlattı sonra:
  *Meğer oğlu dört yaşında vileda ile oynarken viledanın sapı damağı delmiş.Çocuk ağzını gösterdi şok oldum.Ayrıca çocuk şu an 9 yaşında.Tam dört kere ameliyat olmuş ve geri açılmış.Sebebini bilmiyorlar ama damak tutmuyormuş.En son Figen hanımı duymuşlar ve ona gelmişler.Sonucu tabiki bilmiyorum.
  Şimdi hastaneler ve doktorları mı suçlamalı?
  Bana böyle akıl verenlerden çok çektim açıkcası.Diyeceksiniz neden dinledin.Acemilik ,tedirginlik ve yeni anne olma hevesi diyelim.yok bir ay yemez,yok gece durmaz,yok öldün bittin..Neticede biten sütüm oldu,sadece yanarım ona yanarım.
  Ameliyat sonrası dünyanın sonu olmadığını anladım.Elimden geldiğince ben durumda olanlara yardımcı oldum,moral verdim,destek oldum.Beste bebek şimdi çok iyi ve bunda bir faydam varsa ne mutlu bana.Bu blog da bunun için zaten.
  Konusu açılmışken yarık damak dudak gibi konularda Türkiyede iki ünlü doktor adı dolanır:
  1) Özhan Çelebiler(İstanbul)
  2)Figen Özgür(Ankara)
  Özhan Bey inanılmaz ince bir insan.Telefonla bile görüşüp,görüş alabilirsiniz.Figen Hanımın kontrol günü pazartesi,ameliyat günü ise salı-perşembe.
  Sonunu bağlamak ta zorlandım şimdi.Öce Allah'a sonra doktorlara emanet canımız.Tercih ,zaman, yer bunları seçmek;ihtimalleri göz önüne almak ve gereken herşeyi yerli yerince yapmak bizim görevimiz.Suç kimsede değil.Her zaman suç bizde...

2 yorum:

  1. Merhabalar! Biz de geldik sizin blogunuza...Öncelikle Borakuşumuza çok geçmiş olsun annesi...Sen hiç üzme kendini,her bebeğin, her çocuğun ayrı bir derdi, sağlık problemi oluyor. Allah şifasını veriyor. Kimsenin gereksiz sözlerine kafamızı takmayalım.

    Tekrar geçmiş olsun...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Bu arada adaşım Bora Abi'ye (hem de doğum günleri arasında 1 gün olan Bora Bebek'ten) kocaman kocamaaaan sevgiler...

    YanıtlaSil