6 Eki 2012

22 Aylık Gelişim

  Bora büyüdükçe anlatılacaklar çoğalıyor,fakat ben anlatacak kelime bulamıyorum.Yeni yeni arkadaşım(Boraca agidim) olmaya başladı.İnsanın evladıyla dost olması başkaymış.Büyüdükce inşallah daha da bir güzel olacak eminim.

  *İletişim kurmayı artık daha iyi beceriyorsun.Konuşamadığın bir kelime,anlatamadığın bir derdin yok artık.
   Bununla beraber hayal gücünü fark ediyorum artık.Hayali oyunlar kurmaya,okuduğun kitaplardan,gördüğün resimlerden öyküler üretmeye başladın.Hatta bazen bana masal bile anlatıyorsun.Bunu geliştirme çabasındayız.Biliyorumki yaratıcılığını geliştirmek çok önemli.Sen çocuksun ve hayal gücünle büyüyeceksin.

  *Sosyallik anlamında iki yaş sendromunu seziyoruz artık.Dünya seninmiş gibi davranıp ^menim o^ savunmasını günde belki 50 kere yeniliyorsun.Özellikle biricik arkadaşın Fatma bundan çok etkileniyor.Paylaşma sıkıntısı değil bu biliyorum.Büyüdün ve artık benliğini sahip olduklarınla ispatlamaya çalışıyorsun.Çok üzerine gelmeden paylaşma konusunda ikna etmeye çalışıyoruz ama çok ısrar etmiyoruz.Buna rağman hırçın değilsin ve inatlaşmıyorsun.İtaatkar demek istemiyorum ama söz dinliyorsun.Ama bazen özellikle dışarda veya başka bir evde alıcılarını kapattığın oluyor.

  *Televizyon keyfi yapmaya başladın.Sabahları ablan gelene kadar kendimize hazırlanma şansı olarak kontrollü bir şekilde tv izlemene izin veriyoruz.Belki bazılarınız kızacak ama şu pepe calliu falan hoşuma gitmiyor.Minika çocukta daha yaratıcı çizgi filmler var.Öğretici dediğiniz o çizgi filmler ebeveynlerin yerini tutamaz.Bana göre hiçte öğretici değil.Tv izleyecekse eğlendirici ve yaratıcı olmalı.Öğretici değil.Ben böyle düşünüyorum.

  *Yemek konusunda maşallahın var.Çocuklar oyun çağına eriştikçe yemeden içmeden kesilirler,sen acıktımm diye kapıları tırmalıyorsun.Sabah bir uyanıyorsun -Bardağa düt goy, kahvaltıya kadar mızırdanıyorsun.Akşam diyorum;
  -Hadi annecim sofrayı hazırlayalım mı? başlıyorsun,
  -Acıktımmm!Tabağa yemek goy.Bilav iddiyom,üzüm iddiyom,magayna yada goyba.....Liste böyle uzayıp gidiyor.Sabırsızsın anladım.Anası kılıklı:)

  Hal böyle iken değişik birşey yediğinde,Meraklı bir gurme ifadesiyle,
  -hıımm anne bu ne? diye soruyorsun.

 Bilenler bilir Boranın şef olmasını çok isterim.Hani şu mucize lezzetler yaratanlardan.Belki diyorum bazen.Bu arada mutfak işlerine ortak olmaya başladı.Geçenlerde beraber kek yaptık.Bakalım...

  Bu arada bu sabırsızlıktan dolayı hala kendi yemeğini kendin yiyemiyorsun.Başlıyorsun ^sen yediy^demeye.İkna etmeye çalışıyorum ı ıhh.

  *Acaip su içiyorsun.Hayret ediyorum bazen.Karsta çalışırken bir arkadaş otobüste muavinden su istemiş.Muavin azarlamış arkadaşı,
  - Tuz mu yaladın hemşerim diye:)
 Her su içtiğinde aklıma bu geliyor nedense.Su içmek kadar en sevdiğin oyun aracaın.Hala bardakla su içtikten sonra tüm vücudunu şöyle bir siliveriyorsun.Bir bakıyorum Boranın eli bardağın içinde clop clop.Sokaktaki minnacık bir su birikintisine atlayan oğlum benim,banyodan çıkınca ^çıkmıcamm^diye ağlıyor.

  *Ablan sağolsun hergün bir etkinlik yaptırıyor sana.Eve bir geliyoruz panoda yeni eserin.Çok seviyorsun,kalemi,hamuru,boyayı.Bende buna ek olarak montessori çalışmalarına başladım.Daha çok ince motor hareketlerini geliştirici etkinlikler yapmaya çalışıyorum.Sıkılmadan dikkatlice yapıyorsun.Ben senin o dikkatini çok seviyorum biliyor musun?

  *Üst giyme çabalarına başladın.Çorapları ve tüm kıyafetlerini kendin giyip,çıkarmaya çalışıyorsun.

  *Tuvalet eğitimi konusunu ertelediğimi söylemiştim.Hala kakayı haber veriyorsun ama hala ayakta yapıyorsun.Sorduğumda beze yapmayı tercih ediyorsun.Üstelemiyorum,sanırım yaza kaldı.

  *Az önce geldin:
  -Annee öp öp,goca kafayı vurdum,goca gafa acıdı .Öp dedin.Hala gülmekteyim.Koca kafa seni:)

 *Canın pek kıymetli yaw.Biri dokunsa ağlıyorsun,ama numaradan tabi.Bir ara düşünce de ağlardın.Neyse zamanla alışırsın oğlum can yanmalarına.

  *Hayvan sevgisi ilgisi devam.Kendilerini tanıyıp sesleri çıkarmanın yanı sıra,artık hareketlierini de taklit ediyorsun.Kurbağa gibi zıplıyor,kuş gibi uçuyorsun.Sebebini bilemesek de en çok ; deniz yıldızı , balina ve köpek balığı oluyorsun.
  Arı-bal,tavuk-yumurta,inek-süt gibi eşleşmelerin farkındasın.Bazen benimde bal yaptığımı iddia ediyorsun.İltifat kabul ediyorum.


  *Şekiller,renkler,sayılar ve neredeyse alfabenin yarısını biliyorsun.^Şurda  ne yazıyor oğlum dediğimde^
  Cevap : aiooa!Bu kadar.Ama Panora yı süper okumuştun Bora:)

  *Bir anneciliktir gidiyor.Babayı kaldır oğlum -yok.Babayla git oğlum-yok.Bir haller var,anlayamadık.

  *Uyku yine aynı.Öğlen 13-15,akşam 22-07 suları.Ama geceleri coştun yine.Eskiye dönüş yaptık.Saat 4ten sonra mesain başlıyor.Geçer heralde,napalım?

  *Seni kız sanıyorlar Bora sürekli.Kestirmiyoruz saçlarını.Neredeyse tüm belde seferberlik ilan etti saçların için.İnadına kızım diye seviyorlar.Bilirsin garipler bunlar.Kendilerinin herşeyi tam da senin saçın mesele kaldı.Ne zaman dışarı çıkarsam:

   -Hoca kestir bu oğlanın saçını.Yediği saça gidiyor,yazık kilo alır bak ne kadar zayıf!ifadesini duyuyoruz.

  Kars'ta çalışırken,görev yaptığımız köyde su yoktu ve ben sürekli bitlendiğim için saçımı 3'e vurdurmuştum.Çocuklar görünce şok oldular.Çünkü onlara göre de kızlar saç kestirmez,günahtır.Herhangi bir kız saçını kestirirse tanıdığı biri ölür.Bu sefer ben şok oldum.Erkekler de kestiriyor neden kimse ölmüyor dedim ve onlar erkek dediler.İnanın uzun bir süre ölüm haberi bekledim.Küçük yerlerde yaşamak insanı küçük düşündürüyor.Asıl mevzu ne:Memleketimin insanları saçla ilgili yüzlerce batıl uydurabilmiş ve buna inanan yüzlerce insan tesbit edilmiştir.

  *Dişler de bir gelişme yok.
  4 tane alt
  4 tane üst
  2 alt üst sağ azı
  2 alt üst sol azı.
  12 diş tamamdır.

  *Bu aralar Nuran Teyzenin bahçesine gidip elma topluyoruz beraber.Çok seviyorsun.Şanslısın aslında.Hem köyü hem kenti tanıyorsun.

  *Büyüyorsun işte tosunum.2.yaşını doldurmana çok az kaldı.Çok söylüyorum belki;çok çabuk büyüdün be oğlum.Tadını çıkaramadım sanki.Kardeşe de üşeniyorum artık.Meslek hatası planlarımı bozdu.Şimdi yorgunum,masal anlatma zamanı.

2 yorum:

  1. Maşallah çok şanslısınız. Bizim büyük oğlana yemek yedirmek tam çile :)) Küçüğüm ise ne bulsa hapur hupur götürüyor. 2 yaş sendromunu biz çok ama çok sancılı atlatmıştık. Şimdi uyum sürecine girdik çok şükür. Sizink oldukça sakin geçiyor anladığım kadarıyla. Maşallah.

    YanıtlaSil
  2. Evet yemek knsunda bir sıkıntımız yok şükür ama şu sendrom şiddetlenmeye başladı şu sıralar.tanıyamıyorum bu benim oğlum mu?

    YanıtlaSil