20 Eki 2012

Emine

  Bilmediğiniz diyarlarda,kara-kuru,minicik,gamzeli,zeytin gözlü bir köylü kızı Emine.Sınıfında tek Türkçe bilen,çekip çeviren,girişken,kendine güvenen Emine.Hani derler ya 'büyümüş de küçülmüş 'işte o cinsten.Öğretmeninin tek arkadaşı,sırdaşı,mutluluğu.Dokuz çocuklu ailenin sekizinci çocuğu.Kara kız Emine.
  Görünce gözlerimi ışıldatan,konuşunca yüreğimi ferahlatan ilk göz ağrım Emine.Öyle ukala değil.Masumca,kibarca ve usulca hareketleri.Bir o kadar da çekingen.Kaşlarının altından utangaç bakan gözleriyle,ışıldayan gamzesiyle Emine.Her yıl her sınıfta anlattığım ^Bir Eminem vardı çocuklar^cümlesiyle başlayan ,kelimelere sığdıramadığım Emine.Pişmanlığınız var mı çocuklar diye konuşturmaya çalıştığım:
  -Keşke annem daha çocuk yapmasa diyen Emine.
  Babasının nice zahmetlerle ilçeden getirdiği ekmeği:
 -Öğretmenim çok güzel pasta gibi,al sen de ye!diye lokmasını benimle paylaşan Emine.
 Annesi tandır ekmeği yaptığında en güzellerini seçip,bana getiren Emine.Üşüdüğünde tavuk gibi ellerini kolumun altında ısıttığım,minicik ayaklarındaki lastiklere kar dolduğunda üşüdüğüm ve üşüdüğünde esmerliğinin morluğa dönüştüğü Emine.
  Dedim ya kelimelere sığmayan,gönlümde büyüttüğüm,hiç ama hiç unutmadığım Eminem.Aradı bugün yıllar sonra.Unuttular mı beni diye düşündüğüm anlarda.
  -Öyle yerlerde çalıştım ki ,ne okuyup karşıma çıkarlar,ne de imkan bulup ararlar !dediğim anda.
  Meğer çok uğraşmış beni aramak için.Köyde telefon da çekiyormuş artık.Evlere bile su bağlanmış ve artık herkesin çamaşır makinesi varmış.Ablası evlenmiş üstelik.O da anne olmuş.
  -Öğretmenim ben sizi hiç unutmadım diyor.Çok öğretmen gördük ama benim gönlümdeki sensin.Hep taktir alıyorum.Ayrıca yanında da başarı belgesi.
  Mektup yaz Emine diyorum.
  Nasıl yazarım öğretmenim diyor.O sırada dank ediyor kafam.Emine mektubu yazacak-köyün şöförüne verecek-yalvaracak unutma gönder diye-o unutmazsa gönderecek-üstelik bir de para gerekecek.
 Tamam diyorum ben yazarım sana.Fotoğraf ta istiyor.Hala bakarmış resimlerimize.Hala anarmış beni.
  İşte bugün dedimki^İyiki Öğretmen Olmuşum.^Kim ne derse desin.Bugün yaşadığım mutluluğu anlatmak imkansız.Bugün bir çocuğun yüreğinde hala sevgim var ise dünyanın en zengini benim.Zengin olmaya da devam edeceğim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder