20 Nis 2013

Tuvalet Eğitimi Hazırlığı

  Tuvalet eğitimi tamlaması çokta hoşuma gitmiyor aslında.Bana göre tuvalet eğitimi tuvaletin nasıl kullanılması gerektiğini çağrıştırıyor.Bunu düşündüğümde yurdum insanının bu konudan mahrum olduğunu düşünmeden edemiyorum.Toplu yaşam alanlarının tuvaletlerini biliyorsanız beni anlamışsınızdır.Düşünün okul çağı çocuğuna bu eğitimi vermemiz için müdürümüz geçenlerde maşrapa bile dağıttı öğretmenlere.Durum vahim yani!Hal böyle iken benim yapmaya çalıştığımın adı hazır olduğunu hissettiğim oğlumun çiş ve kakasını yapmasına yardımcı olmak.Yani bez bırakmak biberon bırakmak gibi değil.Kabul ikisinide biz öğrettik ama beze kendisinin karar vermesi gerek.Gerçek anlamda hazır olması gerek.

   Derler ya işin psikolojik tarafı diye bana kalırsa o baskıyla alakalı.Sen halının bir köşesi çiş oldu diye bağırıp kızarsan kaka yap yoksa diye tehditler savurursan tabi başaramadım duygusu çocukta yaralar açar.Ama bunun tersi çocuğa nasıl olması gerektiğini anlatıp teşvik için dozunu kaçırmadan ödüller verip desteklersen sorun olmaz.Bunlar tabiki benim düşüncem sonuçta hiçbir uzmanlığım yok.

  Biz ne kadar hevesliysek taa 20 aylıkken almıştık lazımlığını.Bora kakasını 18 aylıkken haber vermeye başlamış ben çişi bekleyip ertelemiştim.Meğerse önemli olan kakayı haber vermekmiş.Tuvalete oturmayı kabul edip oynaması uzun zaman aldı.Israr etmedim çünkü amacım başlamak değildi.Arkadaşı Fatma çoktan öğrenmişti.Bora bundan kısa süre etkilendi.Biz sürekli gidip çişimi yapayım, kakam geldi sen bekle geliyorum gibi cümleler kurmaya başladık.

  Geçen altını değiştirirken anne kilot giycem bez giydirme dedi.O akşam sürekli tuvalete yaptı fakat gece bez giydirdim yine.Sabah kalktığında bez kupkuruydu.Bir şimşek çaktı ve dedimki Emrah gel biz bu işi bir an önce halledelim.İşin aslı önce kendimizi hazırladık.Ne yapılır ne yapılmaz ee gece kalkabilirmiyiz gezmeler nolacak falan filan planımızı yaptık.Bora tuvalet ihtiyacını sorunsuz hale getirene kadar ev hapsine karar verdik.

  Son bir haftadır peluş oyuncaklarını tuvaletine oturup hadi sırayla çişi yapalım oyunu oynadık.Borada sırası gelince oturdu (beziyle) ve hatta kaka yapmaya oynadı. Cuma gününe hem kendimizi hem Borayı hazırladık.Bu güne karar vermemizin sebebi hafta sonu evde olmamız ve hafta içi Bayram tatillerinin olmasıydı.Cuma günü artık bez takmayacağız kilot giyeceksin dedik ve gidip beraber kiloslarını aldık.Daha önce alıştırma kilodu denedim ama giymek istemedi.Bir diğer taraftan da malum bezler emici olduğundan ıslaklığı hissetmiyor.Normal kilotta kaçırdığı zaman ıslaklığı hissetmesi önemli bence.Bunun için tercihimizi kilottan yana kullandık.
 
  Bu arada Bora 28. ayını tamamlamak üzere.İdeal olan 28-30 ay arası başlamakmış zaten.Biz Boranın fiziksel ve zihinsel olarak hazır olduğunu düşündük.Şunlara bakarak mesela ;

  *Eğer zıtlıkları ayırt edebiliyorsa ,

  *Kaka ve çiş ayrımını yapabiliyorsa ,

  *Kakasının düzeni yani ne zaman yaptığı belliyse,

  *Verilen komutları anlayıp yerine getirebiliyorsa,

  *Bezi 2-3 saat aralıkla kuru kalabiliyorsa,

  *Bez yerine iç çamaşırı giymeye istekliyse ,

  *Kokuya karş duyarlıysa yani kaka kokusunu hissedebiliyorsa ,

  *Basit giyinme işlemlerini yapabiliyorsa , hazır demektir.Bunları inceledikten sonra biz kararımızı verdik.

   Daha önceden kitap siparişi vermiştik.Bunlarında ödül olabileceğini düşürnerek , cuma günü okuldan gelir gelmez bezi çıkarıp kilodunu giydirdik..

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder